آخرین خبراجتماعیحوادثخبر ویژهخبر یک

مصدومیت ۱۷ تن در حریق خیابان مولوی تاکنون

سرپرست اورژانس استان تهران از مصدومیت ۱۷ تن شامل دو آتش‌نشان و دو عابرپیاده در پی حادثه حریق رخ داده در محدوده میدان رازی تهران خبر داد.
به گزارش ماد، محمد اسماعیل توکلی ، دراین‌باره گفت: وقوع حادثه آتش‌سوزی در این محل حوالی ساعت ۱۱:۳۰ به سامانه ۱۱۵ اورژانس تهران اطلاع داده شد که با توجه به تعداد تماس‌ها و نوع گزارش دریافتی، در مجموع شش دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در خیابان مولوی، محدوده میدان رازی اعزام شد.
وی با بیان اینکه عوامل اورژانس در محل مستقر هستند، گفـت: تا کنون ۱۰ نفر درپی این حادثه مصدوم شدند که البته هیچکدام به طور مستقیم ناشی از حریق نبود. دو نفر از مصدومان آتش‌نشان بودند که یکی خدمات درمانی را در محل دریافت کرد و دیگری به مرکز درمانی منتقل شد. همچنین دو تن دیگر از مصدومان نیز از عابران پیاده و تماشاگران محل حادثه بودند.

توکلی همچنین در ساعت ۱۴ امروز آماری جدید از مصدومان را اعلام کرد و گفت:‌ تا این لحظه ۱۵ نفر در پی این حادثه مصدوم شده‌اند که شش نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی در اعلام تازه‌ترین آمار مصدومان تا ساعت ۱۵ گفت:‌ ۱۷ نفر در این حادثه دچار آسیب‌دیدگی شدند که هشت نفرشان به مراکز درمانی منتقل شده و ما بقی خدمات درمانی را در محل دریافت کردند.

سرپرست اورژانس استان تهران از مردم خواست که در اطراف محل حادثه تجمع نکرده و اجازه دهند تا امدادگران و نیروهای خدماتی به راحتی در محل تردد کنند.

به گفته توکلی، عوامل اورژانس تا زمان پایان عملیات لکه‌گیری از سوی آتش‌نشانی و ایمن‌سازی کامل، در محل حادثه حضور خواهند داشت و در پایان نیز آمار نهایی از مصدومان و خدمات امدادی ارائه شده را اعلام خواهد کرد.

انبار سوخته میدان رازی ۵ بار اخطار ایمنی گرفته بود/ نگرانی از وضعیت ایمنی انبارها

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران امروز در حاشیه عملیات این حادثه با انتقاد از بی‌توجهی مالکان برخی از ساختمان‌ها به موضوع ایمنی گفت که برای انباری که در میدان رازی دچار حریق شده است، تنها در سال ۱۴۰۱ پنج اخطار ایمنی صادر شده بود.

وی گفت: در بررسی‌های اولیه‌ای که انجام دادیم، مشخص شد که در سال گذشته کارشناسان آتش‌نشانی طی پنج مرتبه اقدام به بازدید ایمنی ازاین انبار کرده و طی هر بازدید هم اخطار دریافت کرده است. اما متاسفانه توجهی به این اخطارها نشده بود.

وی درباره اینکه خلاءهای ایمنی این انبار چه بوده است، گفت:‌ در گزارش‌های آتش‌نشانی موجود است که نسبت به سیستم‌های اعلام و اطفای حریق تذکراتی داده شده بود. درباره مقاوم سازی سازه‌ها، اصلاح نوع چیدمان انبار و… هم اخطار و تذکر صادر شده بود، اما توجهی به آن نشد تا اینکه در نتیجه این بی‌توجهی‌ها یک انبار در آتش سوخت و جان‌های بسیاری به خطر افتاد.

انسداد خیابان مولوی درپی آتش‌سوزی

سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از انسداد خیابان مولوی درپی وقوع حریق در محدوده میدان رازی خبر داد و گفت: از همان دقایق نخست وقوع حادثه، ماموران پلیس اقدام به اجرای محدودیت ترافیکی و استقرار در محل کردند، در حال حاضر خیابان مولوی از محدوده تقاطع با خیابان ولیعصر (عج) مسدود است و خودروهایی که قصد تردد به سمت شمال را دارند باید از خیابان ولیعصر تردد کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد:‌ توصیه پلیس به رانندگان، موتورسیکلت سواران و حتی عابران پیاده این است که از تردد غیرضروری در این محدوده پرهیز کنند تا ماموریت امدادگران با سرعت بیشتری انجام شود.

شریفی وضعیت ترافیک در این محدوده را پرحجم اما روان اعلام کرد و گفت:‌ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تا زمان اطفای کامل حریق انجام عملیات لکه گیری و ایمن‌سازی در محل و معابر منتهی به آن مستقر خواهند بود و در صورت رفع خطر نسبت به بازگشایی مسیر اقدام خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا