اقتصادی

نظرسنجی؛ آیا طلا گران می شود؟

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران کاهش بیشتر قیمت طلا در پی ادامه خوش بینی به ساخت واکسن های کووید ۱۹ و احیای سریعتر از حد انتظار اقتصاد جهانی را پیش بینی کردند.

این نظرسنجی نشان داد اکثر تحلیلگران وال استریت روند کاهشی قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی می کنند و خوش بینی به افزایش قیمت طلا در میان سرمایه گذاران پایین ۵۰ درصد مانده است.

به گزارش مادنیوز به نقل از ایسنا؛ پیش بینی کاهش قیمت طلا در پی شکسته شدن سطوح قیمت کلیدی روی داد. قیمت طلا در ابتدای هفته به پایین ترین رکورد چهار ماه اخیر سقوط کرد و به پایین ۱۸۵۰ دلار نزول یافت. روند کاهشی طلا در معاملات پایان هفته ادامه داد و این فلز حمایت در سطح ۱۸۰۰ دلار را شکست.

تحلیلگران می گویند حمایت کلیدی بعدی طلا در سطح ۱۷۵۰ دلار قرار دارد. گارت سولووی، تحلیلگر بازار در این باره گفت: گشایش معاملات همچنان قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار می دهد زیرا سرمایه گذاران از این بازار به عنوان دارایی امن خارج می شوند. زمانی که طلا به حدود ۱۷۵۰ دلار نزول کند، یک کف قیمت پیدا خواهد کرد و از این سطح دوباره افزایش پیدا می کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۴۰ درصد به افزایش قیمت و هشت نفر معادل ۵۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظری نداشت. در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۲۷۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۵۸۵ نفر معادل ۴۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۴۲۴ نفر معادل ۳۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۶۱ نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا