خودرو

قطعه پلوس خودرو در سايپا داخلي‌سازي شد

وزير صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگوي ويژه خبري شب گذشته سيما گفت: در طرح ملي بومي‌سازي قطعات خودرو، سايپا موفق به داخلي‌سازي قطعه پلوس خودرو شده است.

ماد نیوز؛هادی موید – رضا رحماني با اشاره به اجراي طرح ملي بومي‌سازي قطعات خودرو و مشاركت خودروسازان در اين طرح، افزود: خودروسازان با برپايي نمايشگاه‌هاي دائمي قطعات، نيازهاي خود را به شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني و صنعت‌گران اعلام كرده‌اند.

وي افزود: سايپا در اين طرح توانسته قطعه پلوس خودرو را داخلي‌سازي كند.

وي با اشاره به افزايش چند برابري نرخ ارز و تأثير آن بر قيمت خودرو در يك سال اخير گفت: هر دستگاه خودرو پرايد 1660 دلار ارزبري دارد كه اين عدد، بيانگر تأثير افزايش نرخ ارز بر قيمت خودرو است.

گفتني است پروژه داخلي‌سازي پلوس خودرو در شركت مگاموتور سايپا و با استفاده از خطوط شركت سايپاپلوس به اجرا درآمده و در حال حاضر ظرفيت تأمين پلوس 100 هزار دستگاه از انواع محصولات سايپا با استفاده از توانمندي‌هاي موجود و بهره‌برداري از خطوط توليد داخلي فراهم شده است.

اجراي موفقيت‌آميز پروژه بومي‌سازي پلوس محصولات سايپا، 5 ميليون يورو صرفه‌جويي ارزي براي كشور ايجاد كرده و در صورت استفاده كامل و حداكثري از ظرفيت‌هاي مگاموتور و سايپاپلوس، اين شركت‌ها قابليت تامين پلوس 300 هزار خودرو در سال را خواهند داشت كه در اين‌صورت، ميزان صرفه‌جويي ارزي سالانه از اين محل به 15 ميليون يورو افزايش خواهد يافت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا