خودرو

تولید ECU خودرو گام بلند کروز در داخلی سازی قطعات

مدیر عامل شرکت کروز: توانستیم از این تحریم به یک فرصت دو جانبه دست یابیم وبا تولید Ecu که از چند سال پیش شروع به تولید نمونه اولیه آن کردیم به خودکفایی  برسیم که طی 3 تا 4 ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

ماد نیوز؛هادی موید -شرکت کروز میزبان جمعی از خبرنگاران بود و فرصتی را در اختیار خبرنگاران قرار داد تا از خط تولید محصولات این شرکت بازدید کنند و سپس در نشست خبری  مدیران این مجموعه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.  

در این نشست خبری که در سایت 3 کروز برگزار شد مهندس سخا مدیر عامل شرکت کروز با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو به توضیح بیشتر در این باره پرداخت و گفت: تحریم ها تاثیر دو جانبه ای بر صنعت دارد که ما توانستیم از این تحریم به یک فرصت دو جانبه دست یابیم. به سمت داخلی سازی قطعات بیشتری گام برداریم و در تولید Ecu که از چند سال پیش شروع به تولید نمونه اولیه آن کردیم به خودکفایی برسیم که طی 3 تا 4 ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید که مطابق با خودرو روز دنیا است .

وی با بیان اینکه  باید از محل تحریم‌ها ایجاد فرصت کرد ادامه داد: در سال ۹۰ به دلیل خروج پژو از ایران تولید برخی از خودروها به دلیل تحریم دچار مشکل شد و لذا در همان زمان ما به فکر تولید ECU افتادیم و بسیاری از قطعات را به سمت داخلی‌سازی بردیم و توانستیم خودروی پژو 206 را بدون حضور پژو تولید کنیم و حال نیز با اتکاء به همان برنامه ها کار داخلی سازی ECU و ایربگ شروع شد و به نقطه تولید رسیده است

 وی همچنین از تولید ABS و فرمان برقی خودرو به عنوان پروژه های بعدی تولید داخل این مجموعه نام برد.

سخا در ادامه در خصوص توانمندی تولید گفت: ما در تلاشیم که ابتدا محصول را شناسایی و بعد، روی آن محصول کار کنیم و داخلی سازی را صورت دهیم، این در حالی است که اگر دانش فنی را وارد کرده بودیم، یکساله قطعات را تولید می‌کردیم، اما ما از پایه خودمان تولید را شروع کردیم و طراحی نمودیم؛ به نحوی که با همکاری مرکز تحقیقات و مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر کار طراحی و تولید را انجام دادیم.

در ادامه این نشست مدیر عامل کروز در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص سهام ایران خودرو گفت: شرکت سپهر کیش ایرانیان ( کنسرسیوم قطعه ساز ) بخشی از سهام کروز را داراست و کروز از سهام سپهر کیش نیز سهم دارد. سهامداران کروز در جایگاه  حقیقی این توانایی را دارند که از سهام شرکتهای مختلف پتروشیمی، غذایی و دیگر شرکتها بدون هیچ منع قانونی سهم داشته باشند. 

وی همچنین در تکمیل صحبتهای فوق اعلام کرد: این شرکت قصد خرید سهام ایران خودرو و هیچ شرکت دیگری  را ندارد و اگر منابع مالی در اختیار داشته باشد بدهی خود را پرداخت می کند.

سخا خبر میزان بدهی دو خودروساز به شرکت کروز را معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این مبلغ در شرایط اقتصادی می تواند کمک خوبی برای شرکت باشد.

مهندس علی یوسفی مدیر فروش شرکت کروز در ادامه این نشست در خصوص تامین قطعات خودرو سازان گفت : شرکت کروز بزرگترین شرکت قطعه ساز به شمار می آید که از لحاظ محصولات کیفی در سطح بالایی نسبت به دیگر تامین کننندگان قرار دارد.  در حال حاضر توانسته ایم در قطعاتی همچون دسته سیم و ایربگ 80 درصد نیاز سایپا و ۵۰ درصد ایران خودرو را تامین کنیم ضمن اینکه در تولید داشبورد 207، رانا ، پراید و ساینا نیز فعال هستیم.

یوسفی همچنین بیان کرد: کروز به پیشرفته ترین و روباتیک ترین خط رنگ در کشور مجهز است و در حال حاضر توانسته 2500 عدد از محصولاتی چون  مالتی مدیا و ضبط و پخش خودرو و دسته راهنما را روزانه تولید کند.

وی در ادامه از تولید۵۰ درصدی  قطعات جانبی موتور خودرو در دو شرکت ایران خودرو و سایپا یاد کرد  و افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد آینه خودرو در هر دو شرکت توسط کروز به تولید می‌رسد و چراغ خودروهای جدید نیز از دیگر تولیدات کروز است. 

مدیر فروش شرکت کروز همچنین در زمینه نقش کروز در تولید خودرو 301 گفت: شرکت کروز برای تولید رادیو پخش ، سوئیچ ، جلو آمپر و موتور خودرو، ایربگ ، چراغ ، سپرو داشبورد خودرو 301 اعلام آمادگی کرده است.

صالحی مدیر برنامه ریزی شرکت صنایع تولیدی کروز نیز در ادامه این نشست خبری در خصوص تعداد قطعات کسری ایران خودرو افزود: با توجه به مشکلات موجود در مورد خودروهای کف کارخانه ایران خودرو باید گفت حتی شرکتهای متعلق به ایران خودرو همچون ایمن خودرو شرق نیز در خودروهای کف از سهم 8 درصدی برخوردارند این در حالی است که کروز بیشترین سهم در تامین را داراست.

وی همچنین یاد آور شد: عدم تامین مالی قطعه سازان باعث شده تا تامین قطعات به صورت ناقص صورت گیرد چرا که شرکت های مربوط به ایران خودرو هم نیاز به نقدینگی دارند لذا ضمن اینکه به نسبت، تعداد قطعات تامینی کروز کمترین کسر قطعه خودروهای ایران خودرو به شمار می آید  ولی با وجودبدهی حدود 1800 میلیارد تومانی از خودروسازان،  باز هم کروز در حال تامین قطعات ایران خودرو است، لذا بهتر است در خصوص بدهی خودروسازان تصمیم مناسبی گرفته شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا