خودرو

خودرو جدید گروه بهمن نتیجه ی مدیریت بخش خصوصی در صنعت خودرو

بعد از مدت ها انتشار اخبار ضد و نقیض از حضور یک محصول جدید در کشور و انجام تست های میدانی در جاده ها که با انتشار تصاویر این خودرو همراه بود، بهمن موتور در نهایت تولید این خودرو در خط تولید شرکت را تایید کرد تا یکبار دیگر تفاوت های مدیریت بخش خصوصی و دولتی در شرایط بحرانی مشخص شود.

ماد نیوز – بعد از مدت ها انتشار اخبار ضد و نقیض از حضور یک محصول جدید در کشور و انجام تست های میدانی در جاده ها که با انتشار تصاویر این خودرو همراه بود، بهمن موتور در نهایت تولید این خودرو در خط تولید شرکت را تایید کرد تا یکبار دیگر تفاوت های مدیریت بخش خصوصی و دولتی در شرایط بحرانی مشخص شود.

صنعت خودروی کشور در این روزها، یکی از سخت ترین برهه های زمانی خود در دهه های اخیر را می گذارند. تحریم های شدید یکجانبه آمریکا که تبدیل به یک محدودیت جهانی و همه جانبه علیه صنعت خودروی کشور شده است از یک سو و از سوی دیگر محدودیت های تامین منابع ارزی و نوسانات نرخ ارز تنها بخش کوچکی از مشکلات صنعت خودروی ایران است.

ترکیب تحریم ها و محدودیت ها در صنعت خودرو، این صنعت را به سمتی برده است که با پراید 150 میلیون تومانی و بازاری راکد و فریز شده مواجه باشیم.

در کل، صنعت و بازار خودروی کشور در سال جاری یکی از کم رونق ترین سال های اخیر را پشت سر گذاشت که به جز مدل های اندک آپشنال شده، شاهد خودروی جدیدی در بازار نبودیم.

اکثریت کارشناسان و عوام، مشکلات ایجاد شده در راه معرفی محصولات جدید در ایران را به تحریم های صنعت خودرو مربوط می دانند اما این روزها یکی از شرکت های خودروسازی بخش خصوصی این تفکر را با اشکال اساسی روبرو کرده است و نشان داد هر چند تحریم ها آسیب زیادی به کشور وارد نموده اما همچنان جای کار کردن وجود دارد.

بهمن موتور در روزهای گذشته، با انتشار تصویر گرافیکی، عرضه یک شاسی بلند جدید به بازار را تایید کرد که مراحل تولید آن در خطوط تولید این شرکت طی شده است و باید در آینده ای نزدیک شاهد فروش آن باشیم.

ادامه فعالیت بهمن موتور در شرایطی که با طیف متنوعی از محدودیت ها و تحریم ها مواجه است، بهترین کلاس درس برای صنعت خودرو و تصمیم گیران اقتصاد کشور در سطح کلان است.

مهمترین درس بهمن موتور که با معرفی محصول جدید این شرکت برای چندمین بار در سال های اخیر تکرار شده و مورد بی توجهی قرار گرفته است، تاثیر مدیریت خصوصی بر یک شرکت است که به واسطه «سودگرا profit oriented» بودن چنین مدیریتی، توان عبور از چالش ها را بر خلاف مدیریت های دولتی و خصولتی دارا است.

معرفی محصول جدید بهمن موتور هر چند در یک شرایط عادی اتفاق آنچنان مهمی نمی تواند باشد اما در شرایط فعلی ایران، اتفاقی مهم است که بار دیگر لزوم خصوصی سازی واقعی را گوشزد می کند.

بهمن موتور به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های بخش خصوصی در صنعت خودرو، یکبار دیگر نشان داد که بخش خصوصی واقعی توان مدیریت صحیح در صنعت خودرو را دارد تا جایی که در یکی از بحرانی ترین برهه های این صنعت، توان عقد قرارداد جدید با شرکای خارجی را خوهد داشت.

بهمن موتور برای چندمین بار در سال های اخیر، الزام بازنگری در مدیریت صنعت خودرو و خصوصی سازی به شکل واقعی را گوشزد کرد.

معرفی شاسی بلند دیگنیتی از سوی بهمن موتور در شرایط فعلی، کلاس درسی بود برای تصمیم گیران اقتصادی کشور تا تاثیر مدیریت بخش خصوصی و تفاوت های آشکار آن با مدیریت دولتی و خصولتی را مشاهده کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا