سیاسی

حضور خودروساز سوم از دل قطعه سازان + (عکس)

ورود قطعه سازان به حوزه تولید خودرو با «پلتفرم ملی تعاون» امکان پذیر شد.

 

ماد نیوز – جمعی از قطعه سازان خودرو با تشکیل یک کنسرسیوم و با سرمایه گذاری بخش خصوصی، اقدام به تولید «پلتفرم ملی تعاون» کردند تا بتوانند به عنوان سومین خودروساز ایران وارد عرصه تولید خودرو شوند. در نخستین قدم، جمعی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از کمیسیون صنایع و معادن همراه با جمعی از مدیران ارشد این پروژه از محل شرکت بازدید و با مراحل طراحی و تولید این پلتفرم آشنا شد.

مهندس یکه فلاح که یکی از پیشکسوتان صنعت قطعه سازی خودرو در کشور است، گفت: در راستای گسترش صنعت خودرو و قطعه سازی و تولید خودروهای با کیفیت و همچنین شکل گیری همکاری بین صنعت و دانشگاه، پلتفرم ملی تعاون ساخته شده است.

رئیس هیات‌مدیره گروه تعاونی چکاد صنعت فلاح به عنوان یکی از مجموعه های حاضر در این پروژه، افزود: این طرح که پلتفرم ملی تعاون نام دارد، حاصل سال ها کار تحقیقاتی است که در فازهای مختلف و با سرمایه گذاری و همراهی،همدلی قطعه سازان بخش خصوصی انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش خصوصی در قالب یک کنسرسیوم قطعه سازی داخلی با همکاری چند بنیاد مالی از سرمایه گذاران این پروژه عظیم هستند که تا کنون رقمی بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام می‌باشد.

این پیشکسوت صنعت قطعه سازی گفت: این پلتفرم که مراحل طراحی و ساخت آن طی شده است، قابلیت پشتیبانی از 5 سگمنت مختلف خودرو از جمله، سدان، هاچبک و پیکاپ را دارد همچنین توان تولید خودروهای برقی بر اساس این پلتفرم در مجموعه موجود است،که حاصل خودباوری و پتانسیل بزرگ صنعتگران قطعه سازی در کشور بعنوان یک صنعت مولد و پیشرو می باشد .

یکه فلاح این پروژه را نخستین همکاری واقعی بین صنعت و دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: پروژه پلتفرم ملی تعاون،که با اتحاد و همدلی قطعه سازان بخش خصوصی در حال انجام می باشد  پروژه ای بزرگ در راستای تشکیل سومین خودروسازی بزرگ  کشور است که توانسته با  همکاری نزدیک صنعتگران و دانش آموختگان متعهد و نخبه دانشگاهی ایران و جمعی از طراحان و مدیران با سابقه صنعت خودرو در داخل و خارج از کشور فصلی جدید از خودباوری و توان جوانان ایران اسلامی عزیز را به نمایش بگذارد .

این مدیر ارشد صنعت قطعه سازی با اشاره به همکاری صنعت قطعه سازی و دانشگاه در قالب پروژه پلتفرم ملی، افزود: تیم تحقیق و توسعه این پروژه از متخصصین و نخبه های طراحی دانشگاه هایی نظیر دانشگاه شریف و دانشگاه علم و صنعت تشکیل شده است ضمن اینکه از متخصصین خارجی نیز در مراحل مختلف این پروژه استفاده شده است.

مهندس یکه فلاح در پایان با اشاره به محرمانه بودن بسیاری از اطلاعات این پروژه، خاطرنشان کرد: توان صنعت قطعه سازی در داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو در سال های اخیر و پس از تحریم های بین المللی صنعت خودرو به اندازه ای رسیده است که بتواند با استفاده از ظرفیت دانشگاه و شرکت های دانش بنیان، به عنوان سومین خودروساز کشور فعالیت خود را آغاز کند.

یادآور می شود، این پروژه که نتیجه فعالیت شرکت های تعاونی در صنعت قطعه سازی است در سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا