خودرو

شرکت کروز در ایران خودرو سهامی ندارد

گهگاهی اخبار نادرستی در خصوص سهامداری بزرگترین قطعه ساز کشور در برخی رسانه ها به چشم می خورد که شرکت کروز اینگونه اخبار را تکذیب و به صورت رسمی اعلام کرد شرکت صنایع تولیدی کروز در ایران خودرو به عنوان سهامدار حضور ندارد.

ماد نیوز – مجتبی نظری مدیر ارتباطات شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به این موضوع که شرکت کروز بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت داخلی در امر قطعه سازی است، گفت: اخبار نادرست منتشر شده در برخی رسانه ها در مورد سهامداری کروز در شرکت ایران خودرو را تکذیب می کنیم و هم اکنون شرکت صنایع تولیدی کروز در ایران خودرو به عنوان سهامدار حضور ندارد؛ البته این موضوع که شرکت های تأمین کننده بزرگ قطعات (تیر وان ها) در دنیا جهت اشتراک منافع در شرکت های خودرو ساز سهام داشته باشند، وجود دارد و شرکت هایی همانند فورد، تویوتا، فولکس واگن و… هم اکنون سهامدارانی از قطعه سازان دارند.
نظری با اشاره به فعالیت های کروز در داخلی سازی گفت: هم اکنون به دانش طراحی قطعات پیشرفته دست یافته و داخلی سازی قطعات حساس خودرو از جمله افتخارات این قطعه ساز در سال های اخیر است.
نظری در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ در کشور به صورت سهامداری در شرکت هایی که سبد گردان سرمایه گذاری هستند، حضور دارند و این رویه ای است که در تمام دنیا اتفاق می افتد و در صنایع دیگر کشور هم اکنون این موضوع در انجام است، اظهار کرد: به عنوان مثال در بیشتر شرکت های داروسازی سهام های مشترک در تهیه کنندگان مواد اولیه و بالعکس وجود دارد یا در صنایع فولادی و پتروشیمی نیز توزیع کنندگان و حتی استفاده کنندگان در شرکت های مادر سهام دارند. برای این موضوع که هم افزایی در بین زنجیره تأمین و توزیع اتفاق می افتد نمی توان ایراد گرفت، چه بسا که باعث تقویت و ثبات شرکت های مادر هم می گردد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا