سیاسی

مجلس کارآمد در انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار است

مصباحی‌مقدم در پاسخ به پرسشی درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس گفت: از برخی جهات موافق کلیات این طرح هستم اما باید روی تعیین شرط سنی مقداری کار شود. الان جو بایدن با ۷۸ سال به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شده است. اگر فردی بالای ۷۵ سال توانایی دارد و روی پا هست چه اشکالی دارد نامزد ریاست جمهوری شود؟ میانگین سن امید به زندگی و میانگین عمر در ایران بالا رفته و ۷۹ سال است. اگر میانگین سن بالا رفته نباید بگوییم که آن فرد بالای ۷۵ سال پخته و باتجربه کاری ازش برنمی‌آید!

به گزارش مادنیوز، این فعال اصولگرا افزود: حرفی نداریم بروید سراغ نامزد رییس جمهوری، وزیر یا نماینده جوان اما نه هر جوانی! بلکه باید تجربه داشته باشد. ۲۵ سال، سن ورود به خدمات نسبتا بالاتر مدیریتی است. اگر فردی در این سن مدیر شده باشد با ۲۰ سال سابقه مدیریت، ۴۵ ساله می‌شود. ممکن است فردی ۴۰ ساله شایستگی ریاست جمهوری را داشته باشد اما این اتفاق است و ندرت دارد. از آن طرف افراد با تجربه و پخته یا فردی که دارای مقبولیت مردمی است را نباید از نامزدی محروم کرد.

مصباحی مقدم درباره ملاک سنجش برخی از مواد این طرح چون داشتن روحیه جهادی نامزد ریاست جمهوری، گفت: این موضوع ایرادی ندارد جهادی بودن افراد را باید درسابقه آنها جست. فرد جهادی پویا، متحرک، پرکار و مسوولیت پذیر و همیشه در صحنه است. شهید سردار سلیمانی اوج نماد شخصیت جهادی است که هنگام شهادت ۶۳ سال داشت و اگر بالای ۷۰ سال هم عمر می‌کرد هر روز تحرک داشت و فعالیت و خدمت می‌کرد.

وی درباره تاثیر عملکرد مجلس یازدهم در نتیجه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری گفت: قطعا تاثیرگذار است و افکار عمومی بالاخره در این باره قضاوت می‌کند. اگر یک مجلسی کارآمدی خود را نشان داد این روی انتخابات هم تاثیرگذار است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا