سیاسی

گاردین: ترور دانشمند هسته ای غیرمسئولانه بود

روزنامه گاردین در سرمقاله خود، ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی ایران را عملی غیر مسئولانه و تحریک آمیز خواند که نه تنها از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل بلکه از سوی رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا “هم نقض قوانین بین‌الملل توصیف شده است.

به گزارش مادنیوز در این مقاله آمده است: هرچند کسی مسئولیت این اقدام را تاکنون برعهده نگرفته اما از آنجا که ترور پیشین دانشمندان اتمی ایران به موساد نسبت داده می‌شود، مقامات آمریکایی خاطر نشان کردند که این حادثه کار [رژیم] اسرائیل است.

زمان وقوع این حادثه قابل توجه است. فخری‌زاده هدف اصلی [رژیم] اسرائیل بود اما آخرین ترور سال ۲۰۱۲ رخ داد چون پس از آن دولت اوباما تل‌آویو را از این کار برحذر داشت. لذا با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید سخت بتوان باور کرد که زمان این حادثه تصادفی بوده است.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های مسلح عصر جمعه -هفتم آذر ماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، این دانشمند برجسته کشورمان را به شهادت رساندند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا