سیاسی

میرسلیم: بودجه با ذوق زدگی رفع تحریم بسته شده

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۱۴۰۰، بر ضرورت پیش‌بینی واقع‌بینانه و معقول درآمد‌ها و هزینه‌ها تاکید کرد و از احتمال رد کلیات بودجه در مجلس خبر داد.

به گزارش مادنیوز به نقل از ایسنا، مصطفی میرسلیم در یک نشست خبری در دفتر حزب موتلفه، درباره لایحه بودجه پیشنهادی دولت، گفت: ما در جریان بررسی کلیات بودجه وارد ریز مسائل نمی‌شویم، اما باید ببینیم آیا درآمد‌ها واقع‌بینانه و هزینه‌ها معقول است؟ بخشی از درآمد‌های دولت به فروش نفت برمی‌گردد، اما بر چه اساس فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز، پیش‌بینی شده است؟! به نظر می‌رسد بودجه با این ذوق‌زدگی بسته شده که تحریم‌ها برداشته می‌شود و فروش نفت به راحتی صورت می‌گیرد. اما مگر ما اجازه داریم با کسانی که خیانت کرده‌اند و به راحتی آدم می‌کشند، مذاکره کنیم. اگر آن‌ها بخواهند بگویند شما چرا موشک‌های قوی دارید، این به آن‌ها چه ربطی دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که بودجه جاری نباید به نفت وابسته باشد، آن را خلاف سیاست‌های کلی دانست و گفت: نفت باید برای کار‌های زیربنایی هزینه شود نه پرداخت حقوق. این‌ها مواردی است که نیاز است اصلاحاتی در بودجه انجام شود و با توجه به این‌که مخالفان زیادی در مجلس وجود دارد، احتمال رد کلیات بودجه نیز می‌رود.

وی درباره طرح شکایت داوطلبان کنکور نظام قدیم، گفت: من هیچ‌وقت چه در زمان دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی و چه بعد از آن، مدافع کنکور نبوده‌ام و همیشه گفته‌ام که این چه بازاری است که راه افتاده و برای عده‌ای دکان باز شده است؟! این‌ها انحرافاتی را برای آموزش و پرورش و مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است. متاسفانه در کشور ما مدرک به ابزار درآمد تبدیل شده در حالی که بلد بودن حرفه باید ابزار درآمد باشد.

وی اضافه کرد: در این میان دوستانی اعتراض دارند و می‌گویند نظام قدیم بوده‌اند و حالا می‌خواهند امتحان بدهند. باید ببینیم حق کجاست. نباید به مردم ظلم شود. شکایاتی در این زمینه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رسیده که بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره سلب اعتماد از دولت نیز گفت: مجلس نقش تقنین را دارد و اجراء به عهده دولت است. اعتماد مردم به دولت کاهش پیدا کرده و وقتی قوه مجریه اعتبار لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند کار کند. ما هم معتقدیم اجرای خوب قوانین موکول به تشکیل دولت بانشاط و انقلابی است. اما در مدت باقی‌مانده از عمر دولت دوازدهم، باید به دولت کمک کنیم و راه را برای آن هموار کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا