خودرو

نايب‌رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي: همکاری سایپا با نیروهای مسلح مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع است

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قرارداد همکاری شرکت سایپا با نیروهای مسلح برای تأمین و توسعه بومی سازی قطعات خودرو در داخل گفت:‌ همکاری سایپا با نیروهای مسلح در این زمینه به معنای مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع است.

ماد نیوز – کمال علیپور خنکداری نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت و توانمندی بسیار بالای موجود در کشور جهت تولید خودرو و بومی‌سازی قطعات گفت: انتظار ما از خودروسازان این است تا به تولید در داخل توجه کنند و قطعات مورد نیاز خود را به تولیدکنندگان داخلی سفارش دهند.

وی با بیان اینکه مدیریت بر منابع مهم است، گفت: ما باید بر منابع موجود خود مدیریت کنیم و در حال حاضر این منابع در کشور ما به اندازه کافی وجود دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس ظرفیت و امکانات موجود در نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه و همچنین نیروهای ماهر جوان در کشور را از جمله منابع موجود در داخل دانست و افزود: همکاری شرکت سایپا با نیروهای مسلح جهت تولید خودرو و تأمین قطعات اقدام بسیار خوبی است و ما ضمن حمایت از آن خواستار ادامه این نحوه همکاری هستیم.

علیپور خنکداری گفت:‌ امیدواریم خودروسازان ما قرارداد چند جانبه با نیروهای مسلح امضا کنند و در راستای تأمین قطعات و تولید در داخل گام‌های مؤثری بردارند.

وی افزود: ما تولیدکننده‌ای داشتیم که چهار هزار نیروی جوان و ماهر داشت اما چون خودروسازان در گذشته به واردات علاقه داشتند و از این تولیدکننده خرید نمی‌کردند، وی مجبور شد نیروهایش را تعدیل کرده و در حال حاضر 700 نیرو دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: اقدام سایپا در توجه به داخل بسیار خوب است و اگر سایپا به این نتیجه رسیده که باید از توانمندی‌های داخل استفاده کند، این همان مدیریت درست و صحیح می‌باشد.

علیپور خنکداری با بیان اینکه تلاش‌های آمریکا برای تحریم صنعت خودروسازی نتوانست فلج‌کننده باشد، عنوان کرد: وقتی مدیرعامل شرکت سایپا می‌گوید 95 درصد قطعات خودرو در داخل تأمین می‌شود یعنی تحریم‌ها نتوانسته به هدف خود برسد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا