اقتصادی

18 خودرو قیمت گذاری شد، قیمت همه خودروها بالا رفت!

بازار خودرو در آخرین روزهای هفته تغییر فاز داد و شمار خریداران در بازار افزایش محسوسی را تجربه کرد.

به گزارش مادنیوز، در حالی که طی ماه‌های اخیر قیمت خودرو روندی کاهشی را در بازار تجربه می‌کرد اما در دو روز اخیر از پس از اعلام افزایش قیمت ۱۸ مدل خودرو روند حاکم بر بازار تغییر کرد بطوریکه می توان این تغییر و افزایش قیمت را ناشی از تصمیم شورای رقابت دانست.

پیش از این فعالان بازار تاکید داشتند بازار خودرو در رکودی کشدار قرار دارد و تعداد خریداران با کاهشی محسوس همراه بود چرا که افکار عمومی انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو را به واسطه ثبات قیمت ارز داشتند. با این حال محرک جدید بازار یعنی تغییر مکانیزم قیمت گذاری خودرو شرایط را به طور کلی در بازار تغییر داد .

پیش از این حتی نشانه هایی در خصوص کاهش استقبال از قرعه کشی ها نیز به چشم می خورد اما روند افزایشی تعداد مشتریان در بازار نشان از وضعیت تازه بازار خودرو دارد، بازاری که هر چند در برابر سیگنال های کاهش قیمت مقاومت جدی نشان می داد اما به سرعت سیگنال افزایشی قیمت را پذیرا شد!

نکته جالب اینکه رئیس شورای رقابت اعلام کرده که مکانیزم قیمت‌گذاری ۱۸ نوع خودرو تغییر کرده است اما افزایش قیمت خودروها در بازار،تنها خودروهایی که در قالب فرمول جدید قیمت‌گذاری می‌شوند را در بر نمی‌گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا