سلامت

برای رفع آلودگی هوا، فقط باید دعا کرد!

در شرایطی که هوای تهران به شدت آلوده است و نفس مردم دچار تنگی شده، عیسی کلانتری گفت: ما از شهریور ماه اعلام کردیم که اگر نفت کوره مصرف بشود و کامیون‌ها و اتوبوس‌ها نوسازی نشود، آلودگی ادامه دارد.

به گزارش مادنیوز، وی افزود: از یک طرف برای حمل و نقل به کامیون نیاز دارید، از سوی دیگر وزارت راه به کامیون‌های بالای ۲۰ سال اجازه تردد در جاده‌ها را نمی‌دهد، ولی همه این کامیون‌ها وارد شهرها شده‌اند. حمل و نقل درون‌شهری را کامیون‌های قدیمی انجام می‌دهند. کامیون‌های قدیمی وقتی وارد شهر می‌شوند، هم باعث آلایندگی هوا می‌شوند و این آلایندگی آن‌ها با کیفیت پایین گازوئیل که الان تجربه می‌کنیم تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی مردم زیر پا گذاشته شده است، گفت: از آن طرف هم ما نمی‌توانیم تعطیل کنیم برای این‌که معاون دادستان کل کشور به استان‌ها بخشنامه کرده است که شما برای سوزاندن نفت کوره در نیروگاه‌ها و صنایع مانع نشوید. یعنی کسی که باید قانون هوای پاک را اجرا کند، از نظر امنیتی به این نتیجه رسیده است که باید این مازوت سوزانده شود. این یک معضل جدی برای همه است. الان وضعیت اصفهان بدتر از همه است. حالا در اراک و شازند جلوی آن را گرفتند. این وضع تا کی ادامه پیدا کند، معلوم نیست. جالب است که در ستاد کرونا آقای رئیس جمهوری و آقای دادستان کل کشور گفتند که باید قانون هوای پاک اجرا شود، ولی معاون دادستان کل بخشنامه کرده که شما مانع نشوید که نیروگاه‌ها مازوت مصرف کنند. یک مساله پیچیده است که یا باید پالایشگاه و نیروگاه تعطیل شود، یا مازوت سوزانده نشود.

اکنون با سخنانی که کلانتری گفته است فقط باید دعا کنیم شاید باران یا باد بتواند مسئولیت بر زمین گذاشته شده را بردارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا