سیاسی

خداحافظ دونالد، خداحافظ دیوانه

خداحافظ دونالد، خداحافظ ترامپ، خداحافظ دیوانه!

روز آخر ریاست جمهوری ترامپ برخلاف خیلی از پیش بینی ها زودتر از چهار سال فرا رسید تا نچسب ترین رییس جمهور آمریکا، امروز، آخرین روز خود را در کاخ سفید بگذراند. رییس جمهوری که هیچگاه نتوانست روال قابل پیش بینی داشته باشد و نه تنها هیات حاکمه آمریکا و احزاب دموکرات و حتی جمهوریخواه او را به رسمیت نشناختند بلکه بسیاری از فعالان و قشر نخبه آمریکا با او مخالف بودند، و شاید اصلی ترین ضربه از همین نقطه به ترامپ وارد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز حضور خود در کاخ سفید در سخنرانی خداحافظی گفت که مفتخر است که تنها رئیس جمهور چند دهه قبل آمریکاست که جنگ جدیدی را آغاز نکرده است. او در حالی چنین ادعایی را دارد که تحریم هایش علیه ایران، کمتر از جنگ نبوده است و ترور شهید سردار سلیمانی نیز تنها از یک رییس جمهور تروریست برمی آمد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: «سلسله رویداد‌های صلح تاریخی در خاورمیانه روی داد و توافق‌های صلح افق جدیدی را در این منطقه بوجود آورد.» شاید ترامپ در این مورد نیز کشتار بی گناهان یمنی را نمی بیند!

ترامپ در بخش دیگری از این سخنرانی بدون اشاره به سخنرانی تحریک آمیز خود در حوادث روز ششم ژانویه (۱۷ دی) در حمله طرفدارانش به کنگره گفت: «حمله به کنگره اقدامی وحشتناک برای تمامی آمریکایی‌ها به شمار می‌آید.»

وی اضافه کرد: «همزمان با آمادگی برای انتقال قدرت، می‌گویم حرکتی را که شروع کردیم تنها یک آغاز است.»

ترامپ در بخشی از سخنرانی خود ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» را یکی از دستاورد‌های دولتش توصیف کرد و مدعی مقابله با نظام ایران شد.

وی قصد ندارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند و صبح روز چهارشنبه برای آخرین بار با هواپیمای مخصوص رئیس جمهور به پایگاه شکاری «اندروز» واقع در مریلند رفته و در آنجا مراسم خداحافظی وی برگزار شود.

برای مراسم خداحافظی ترامپ، از مقام‌های دولت او دعوت شده و از آن‌ها خواسته شده ساعت ۷:۱۵ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در پایگاه شکاری اندروز حاضر باشند.

طبق برنامه مقرر برای مراسم تحلیف بایدن، قرار است ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی واشنگتن دی سی او به عنوان رئیس‌جمهور جدید سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف بایدن و هریس به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت این کشور انجام می‌گیرد که این هم از سوغاتی های ترامپ برای آمریکاست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا