ورزشی

مهدوی کیا کدام را انتخاب می کند؛ آلمان یا ایران؟

حضور مهدی مهدوی‌کیا در رقابت بر سر کرسی نایب رئیسی فدراسیون ایران، به سوژه تازه انتخابات پیش روی فوتبال کشور بدل شده است.

به گزارش مادنیوز به نقل از تابناک ورزشی؛ پس از طرح شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت مهدی مهدوی کیا از سوی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال، این کمیته در اطلاعیه‌ای رد صلاحیت مهدوی کیا را از انتخابات این فدراسیون تکذیب کرد.

خبر کنار زدن مهدوی‌کیا آنقدر مهم بود که کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از نشر برخی اخبار، در سایت فدراسیون اعلام کرد: «اسامی مطرح در فضای مجازی پیرامون رد یا تایید صلاحیت برخی نامزدهای حضور در مجمع انتخاباتی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کذب بوده و بر اساس اعلام های مکرر قبلی، اسامی افراد تایید صلاحیت شده در موعد مقرر منتشر خواهد شد. لازم به یادآوری است، رسانه های رسمی فدراسیون فوتبال تنها منابع رسمی پیرامون پیگیری معتبر در این باره محسوب می شوند.»

ساعاتی قبل از انتشار این اطلاعیه، برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند مهدی مهدوی‌کیا در فرآیند بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال رد شده است و مجاز به شرکت در انتخابات نیست اما فدراسیون این خبر را تکذیب کرد.
مهدوی کیا گزینه پیشنهادی علی کریمی برای تصدی سمت نایب رئیسی اول در صورت پیروزی همبازی سابقش در انتخابات است.

اما باید گفت، رایزنی‌ها درباره عدم احراز شرایط قانونی از سوی مهدوی‌کیا چندان دور از ذهن نیست، چون بنا بر اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، فردی که در انتخابات فدراسیون ثبت نام می‌کند و مسئولیت می‌پذیرد، باید شهروند و همچنین ساکن ایران باشد.

این در حالی است که تقریبا همه اهالی فوتبال می‌دانند، این ستاره درخشان فوتبال کشورمان که در باشگاه های بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت در بوندس لیگا لژیونر شایسته ای بوده و سالها در خط دفاع و هافبک تیم ملی بازی های چشم نوازی ارایه داد، سال هاست که در آلمان زندگی می‌کند و در واقع بعد از اتمام دوران بازی حرفه‌ای، دیگر برای زندگی همیشگی به وطن برنگشت.

مهدوی کیا در آلمان دوره های پیشرفته مربیگری را طی کرده و مربی تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ شده است و آنقدر به سبک زندگی ژرمن ها خو گرفته که بسیاری او را یک شهروند آلمانی هم می دانند.

بعید است مهدوی‌کیا حتی در صورت پیروزی کریمی و خودش در انتخابات آتی، قید زندگی آرام و بدون دغدغه در آلمان را بزند و به ایران بازگردد. او دو سال قبل سرمربیگری تیم ملی امید را نپذیرفت و حتی در دو مقطع زمزمه مدیرعاملی او در پرسپولیس هم به گوش می‌رسید که آنجا هم جواب رد او در برخی رسانه‌ها بازتاب داشت. بدون تردید جلوس فردی با مشخصات، دانش فوتبالی و شخصیت مهدوی‌کیا برای فدراسیون سیاست زده ایران یک نعمت و فرصت است؛ اما باید به قانون هم توجه داشت و شرط اقامت نامزدها در داخل کشور را جدی گرفت، حتی اگر این قانون علیه موشک هامبورگ اعمال شود.

مهدوی‌کیا واقعا انگیزه مدیریت در فدراسیون فوتبال دارد؟

به نظر می‌رسد، مهدوی کیا که شناخت بسیار مطلوبی از ساختار مدرن فوتبال روز دنیا دارد و می‌تواند با ایده‌هایش فوتبال ایران را متحول نماید، تنها برای کمک و همراهی رفیق دیرینه اش با ثبت نام موافقت کرده، وگرنه بعید است حتی با پیشنهاد صندلی ریاست فدراسیون فوتبال ایران هم حاضر شود از اروپا و زندگی آرام خود دست کشیده و اداره امور تشکیلات بحران زده و تا گلو فرورفته در بدهی ها را بپذیرد.

بنابراین کنار گذاشتن او از انتخابات دهم اسفند ماه چندان عجیب و دور از ذهن نیست و اگر بخواهند قانون را پیاده کنند، انجام این کار ضروری است، مگر اینکه موشک سابق فوتبال ایران واقعا عزمش را برای تغییر پرهزینه و سخت در فدراسیون کشورش جزم کرده باشد و کنج عافیت خود در یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی را ترک نماید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا