اقتصادی

اولین خودپرداز ملی رمزارز رونمایی شد

اولین دستگاه خودپرداز ملی رمز ارزها با حضور فعالان و مسئولان حوزه رمزارزها از رونمایی شد.

«علی زنجانی» مدیر خانه بلاکچین ایران گفت: لزوم ارایه خدمات به مشتریان در کلیه ساعات شبانه روز و سهل الوصول شدن پرداخت باعث ساخته شدن دستگاه‌های خودپرداز شد. در سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۸ شمسی) در کشورهای مختلف دنیا اعلام و یک سال بعد امریکا اولین دستگاه ای تی ام را ارایه کرد.

به گفته زنجانی کشورهای دیگر نیز متعاقبا به این سمت رفتند اما مردم آن را نپذیرفتند. در ایران نیز سال ۱۳۵۰ بانک تهران و سپه دستگاه هایی را وارد اما مدیران بانکی مقابله کردند و ما نیز عقب ماندیم.

زنجانی افزود: نسل دوم دستگاه‌های خودپرداز، برای رمز ارزهای دیجیتال ساخته شد. این دستگاه ها ابتدا بحث خرید بیت کوین و پس از آن فروش بیت کوین را داشتند.

او تصریح کرد:‌ اکنون ۱۶ هزار دستگاه خودپرداز رمز ارز در جهان در حال خدمت رسانی است که از این تعداد ۱۳ هزار دستگاه متعلق به کشور امریکا است.

زنجانی درباره دستگاه رونمایی شده، خاطرنشان کرد: نسل سوم خودپردازها، دستگاه‌هایی هستند که به راحتی می‌تواند امکان خرید و فروش رمزارزها را ممکن کند.

این دستگاه اختراع یک شرکت دانش بنیان با همراهی خانه بلاکچین ایران است که کلیه رمزارزها را پوشش می دهد و می توان از طریق آن خرید و فروش کاملی انجام داد. این دستگاه قادر است پس از هر خرید، کیف پول کاغذی نیز به کاربر ارائه کند؛ کیف کاغذی که در تمام جهان شناخته شده است.

بد نیست بدانید که فقط نرخ رمز ارزها شاهد رشدی قارچ گونه و سریع نبود. تعداد دستگاه های خودپرداز رمزارز در جهان به شکلی چشمگیر طی سال های اخیر رشدی چند برابری را تجربه کرد. در اواخر سال 2017 در جهان جمعا یک هزار و 500 دستگاه ای تی ام رمزارز و عمدتا متمرکز در آمریکای شمالی وجود داشت اما اکنون به بیش از 12 هزار دستگاه در سرتاسر جهان رسیده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا