اقتصادی

سايپاي نوين، رويايي كه به‌همت كارگران به واقعيت تبديل شد

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در پيامي ضمن تبريك به‌مناسبت 11 ارديبهشت‌ماه روز جهاني كارگر، تلاش و همت كارگران خدوم و متعهد ايران اسلامي به‌ويژه در اين گروه را عامل عبور از پيچ دشوار تحريم و كرونا و ادامه مسير توليد دانست و نيروي انساني شاغل در بخش‌هاي مولد كشور را سرمايه حال و آينده كشور ناميد.

متن كامل پيام سيدجواد سليماني به شرح زير است:

بسمه تعالي

يازدهم ارديبهشت‌ماه، از آن ­رو به نام روز جهاني كار و كارگر مزين شده تا جوامع گوناگون و مردم در سراسر دنيا، امر مهم و اثرگذار توليد و نقش‌آفرينان اصلي آن يعني كارگران را با همه زحمات و تلاش‌ها در عرصه اقتصاد و صنعت، در ياد و خاطر خود حفظ کرده و ارج نهند.

در ايران عزيز ما، اهميت و قدر و منزلت اين روز دوچندان محسوب مي‌شود، زيرا علاوه بر تقدس امر توليد ملي و ضرورت توجه جدي به آن، كشور ما در ساليان اخير به خاطر دشمني و عداوت استكبار جهاني، با محدوديت‌ها و مشكلات بي‌شماري در بخش توليد مواجه بوده و به تعطيلي­ كشاندن جريان توليد و بيكارساختن كارگران ايراني، از جمله مهم‌ترين اولويت‌هاي دشمنان ملت ايران بوده است. اين در حالي است كه در سايه تدابير مقام معظم رهبري و روشنگري‌هاي چندين ­باره معظم ­له در ساليان اخير، اهميت كار و كارگر ايراني و محصول توليدي آن بيش از گذشته مورد توجه آحاد جامعه قرار گرفته و خوشبختانه چرخ اصلاح فرهنگ مصرف و تأكيد هم­وطنان عزيزمان بر ضرورت استفاده از كالاي ايراني، حركت خود را در مسيري صحيح آغاز كرده است.

برنامه‌ريزي و اهتمام جدي دولت و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ساليان اخير به‌ويژه پس از دور دوم تحريم‌هاي همه‌جانبه بر عليه صنعت و اقتصاد كشور سبب شد تا كارگران و تمامي دست‌اندركاران بخش‌هاي توليدي، با تلاشي مضاعف، براي ادامه فعاليت خود حتي با وجود مشكلات شديد تلاش كرده و دشمن را در دستيابي به اهداف شوم و ظالمانه خود ناكام گذارند.

خوشبختانه در گروه خودروسازي سايپا نيز به‌عنوان يكي از واحدهاي توليدي پرآوازه و مطرح كشور، كارگران عزيز با تلاش و همت خود، اهداف و برنامه‌هاي توليدي را علي رغم همه دشواري‌ها و محدوديت‌ها محقق كرده و با وجود آن‌كه صنعت خودرو كشور، بي‌سابقه‌ترين دوره خود را از نظر رويارويي با مشكلات و موانع سپري كرد، اما با اهتمام جدي، مشعل فروزان توليد را روشن نگه­داشتند.

در سايه اين تلاش‌ها بود كه گروه خودروسازي سايپا توانست در عرصه‌هايي نظير ثبات توليد، خروج محصولات قديمي، توليد محصولات جديد و به‌روز، كاهش آمار معوقات، دست­يابي به اهداف توليدي در سال‌هاي اخير و بسياري عرصه‌هاي ديگر، به موفقيت‌هاي چشمگيري دست پيدا كند و در واقع تحريم‌ها را بلااثر سازد.

امروز كارگران گروه خودروسازي سايپا به مثابه فرزندان اين مجموعه، به سازمان خود هم­چون خانه دوم نگريسته و از هيچ تلاش و كوششي براي برافراشته نگه­داشتن پرچم توليد در اين گروه خودروسازي دريغ نمي‌­كنند.

اينجانب به‌عنوان عضوي از جامعه بزرگ كارگري كشور، دست يكايك خدمت‌گزاران و كارگران عزيز به‌ويژه همكاران خود در گروه خودروسازي سايپا را به گرمي مي‌فشارم و از همكاري و همياري تمامي آنان قدرداني مي‌كنم، تبديل­ شدن سايپا به «سايپاي نوين» و دست­يابي به آن‌همه موفقيت و ثبت يك كارنامه پرافتخار آن‌هم در دوران پرتلاطم تحريم و شيوع بيماري كرونا، رويايي بود كه تنها با تكيه بر همت والا و دستان پرتلاش كارگران شاغل در اين مجموعه تحقق مي‌يافت.

بار ديگر فرارسيدن 11 ارديبهشت‌ماه و روز جهاني كار و كارگر را به همه كارگران عزيز ايران اسلامي به‌ويژه همكارانم در گروه خودروسازي سايپا تبريك عرض کرده و سربلندي اين مرز و بوم و موفقيت كارگران پرتلاش و خلاق آن را از درگاه ايزد منان مسألت دارم.

سيدجواد سليماني

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا