علم و تکنولوژي

احراز هویت غیر حضوری و ایمن در فضای دیجیتال/ کمکی بزرگ به تحقق دولت الکترونیک

احراز هویت غیر حضوری و ایمن در فضای دیجیتال/ کمکی بزرگ به تحقق دولت الکترونیک

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،احراز هویت دیجیتال، یکی از دغدغه‌های دنیای فناوری و نیاز افراد و کسب وکارهای گوناگون است. خدمات مربوط به احراز هویت و امضای دیجیتال از زیرساخت‌های اساسی در دولت الکترونیک هستند که این موضوع در سند بالادستی و چشم انداز اقتصادی کشور نیز ترسیم شده است.

احراز هویت امن و مطمئن

میثم فقیهی مدیرعامل شرکت شاهراه اعتماد کلید از اهمیت احراز هویت دیجیتال، گفت و ادامه داد: نیازمندی‌های خاص و بازار رو به رشد خدمات شناسایی هویت، باعث شد تا این شرکت فعالیت خود را با رویکرد خدمت محور در حوزه احراز هویت غیرحضوری آغاز کند.

ارائه نخستین راهکار احراز هویت غیرحضوری شاکیلید با نام «آشنامی» به مخاطبان بازار بورس و سرمایه، در همان سال اول اعتماد بانک‌ها و کارگزاری‌های متعدد را به این محصول ایران‌ساخت جلب کرد.

رفع یک نیاز راهبردی

با گسترش تعاملات غیرحضوری، نیاز سازمان‌های دولتی و خصوصی به تعیین هویت مشتری بازار احراز هویت غیرحضوری در سال‌های آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

اکنون به عنوان دومین بهره‌برداری بخش دولتی از این خدمت، این شرکت با حضور در جمع ارائه‌دهندگان سرویس احراز هویت غیرحضوری قوه قضاییه می‌کوشد تا در تحقق دولت الکترونیک سهیم باشد.

این محصول ایران‌ساخت، به کسب وکارها این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و امن‌تر، احراز هویت و امضای قانونی کاربران خود را با استفاده از راه‌کارهای احراز هویت غیر حضوری  محصول آشنامی و سرویس امضای دیجیتال با عنوان امضامی، انجام داده و در اختیار کاربران خود قرار دهند.

رقبای خارجی و اشتغال

با توجه به اهمیت شناسایی هویت در دنیا برای جلوگیری از دستکاری، تقلب و پولشویی، بالطبع بازار جذابی برای این خدمات متصور است و درکشورهای مختلف شرکت‌های گوناگونی که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند به این حوزه روی آورده‌اند.

اما آن‌چه که برای شاکیلید، امکان ورود به بازارهای جهانی و رقابت با شرکت‌های فعال در حوزه‌های مشترک را فراهم می‌کند، تفاوت قیمت ارائه شده برای محصولات آن است. همچنین با در نظرگرفتن اختلاف قیمت ارزی، تفاوت بسیاری را برای مصرف کننده در ارائه محصول با کیفیت مشابه و قیمت حداقلی ایجاد می‌کند.

بازار پررونق

در بازار داخلی، با توجه به مصوبات شورای فناوری اطلاعات برای امضای دیجیتال ، نیاز به این خدمت در تمامی سازمان‌های دولتی، مالی و بورس و سایر مراکز، درخواست‌های این خدمات افزایشی چشمگیر خواهد داشت.

این فعال فناور از ایجاد اشتغال با توسعه این محصول ایران‌ساخت گفت  و ادامه داد: طرح های ارائه شده توسط این شرکت، بالغ بر 10 فرصت‌ شغلی مستقیم را در شرکت ایجاد کرده که هرچند تعداد آن محدود است ولی توسعه محصولات و گسترش بهره برداری از آن منجر به اشتغال‌زایی قابل توجهی به صورت غیرمستقیم خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا