اخبار استان هاپزشکیتهرانعلم و تکنولوژي

افراد واکسینه نشده 16 بار بیشتر از کرونا می‌میرند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، افراد واکسینه نشده ۱۶ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ هستند.

ایالت نیو ساوت ولز استرالیا (NSW) در گزارشی اعلام کرد که افراد واکسینه نشده ۱۶ برابر بیشتر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند یا بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند و تمام داده‌ها بر الزام واکسیناسیون تاکید دارد.

داده‌های بخش بهداشت NSW که اواخر روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد  تنها ۱۱ درصد از ۴۱۲ نفری که در طی چهار ماه تا اوایل اکتبر در اثر شیوع دلتا جان خود را از دست دادند، کاملاً واکسینه شده بودند. میانگین سنی این افراد ۸۲ سال بود.

کری چانت، از مقامات بهداشتی نیوساوت ولز، می‌گوید: «جوانانی که دو دز واکسن داشتند، میزان کمتری از عفونت را تجربه کردند و تقریباً هیچ بیماری جدی نداشتند، در حالی که افرادی که در این گروه سنی واکسینه نشده بودند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کووید۱۹ و بستری در بیمارستان قرار داشتند.

یافته‌های این گزارش با داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده  که در ماه سپتامبر اعلام کرد افرادی که واکسینه نشده بودند، ۱۱ برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند، در معرض خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ هستند، مطابقت داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا