سلامتکرمانشاه

۱۷/۵ درصد جمعیت هدف کرمانشاه دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

دکتر «ابراهیم شکیبا» در جلسه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نیروهای بهداشتی با تمام توان در حال ارایه خدمت به مردم هستند و هم اکنون تمام واکسن ها به استثنای واکسن آسترازنکا در مراکز تجمیعی استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: باتوجه به شیوع سویه اُومیکرون در کشور و میزان سرایت بالایی که دارد، رعایت پروتکل های بهداشتی و بویژه تزریق دوز سوم واکسن کرونا و استفاده از ماسک بیش از پیش ضروری است.

برای تامین برخی آنتی بیوتیک های تزریقی موثر در درمان کرونا با کمبود مواجه‌ایم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هم در این نشست گفت: دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها باید سرویس شوند تا در پیک جدید بیماری با کمبود اکسیژن مواجه نشویم.

دکتر «قباد محمدی» افزود: در خصوص دارو و تجهیزات نیز برنامه ریزی لازم انجام شده و در صورت مواجه شدن با پیک جدید مشکلی برای تامین دارو و تجهیزات در بیمارستان ها نداریم.

وی اظهار داشت: اکنون داروی رمدسیویر به اندازه کافی در استان موجود است و کمبود سرم نیز برطرف شده است و تنها برای تامین برخی آنتی بیوتیک های تزریقی موثر در درمان کرونا با کمبود مواجه هستیم که این مشکل کشوری است و به زودی توسط وزارت بهداشت برطرف خواهد شد.

اقدامات سختگیرانه‌ای برای تزریق دوز سوم واکسن باید انجام شود

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: می توان گفت آرامشی که اکنون داریم، آرامش قبل از طوفان است، چرا که سویه جدید کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داده و در کشور ما نیز مواردی از ابتلا به اومیکرون گزارش شده است.

دکتر «بابک صیاد» افزود: سرایت پذیری سویه اومیکرون بسیار بالاست و هرچند شدت آن نسبت به سویه های قبلی کمتر است، اما باتوجه به وجود بیماران بدحال و افراد در معرض خطر و کسانی که دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، تعداد موارد مبتلا و بستری به حدی خواهد بود که بیمارستان‌ها را درگیر کند و باید آمادگی لازم برای مواجه با آن را داشته باشیم.

این متخصص عفونی اضافه کرد: سرویس اکسیژن سازها و تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران از جمله مواردی است که اکنون باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا تا حد زیادی از ابتلای افراد به سویه اُومیکرون جلوگیری می کند، بنابراین باید اقدامات سختگیرانه تری برای تزریق دوز یادآور کرونا انجام شود و راهکاری موثر در این زمینه در ستاد استانی کرونا به تصویب برسد.

 آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه اکنون به ۱۲۱ نفر رسیده که از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال هشت نفر آنها وخیم است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا