اجتماعیکرمانشاه

با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه انجام شد: آزادسازی 57 نفر از زندانیان معسر و بدهکار مالی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

در مراسمی که با حضور رئیس کل دادگستری استان و دیگر مقامات مسئول، به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و در ایام فاطمیه برگزار شد، 57 نفر از زندانیان معسر و بدهکار مالی در زندان مرکزی کرمانشاه آزاد شدند.

دکتر توسلی زاده ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با قرار گرفتن در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، در دیداری با خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمودند «مکتب عبارت است از «صدق» و «اخلاص». این دو کلمه در واقع عنوان و نماد و نمایه‌ی مکتب سلیمانی است.

وی افزود :«صدق» یعنی همان چیزی که در آیه‌ی شریفه‌ی «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه» است. «اخلاص» هم همین است که در آیات متعدّد قرآن از جمله این آیه‌ی شریفه «قُل اِنّی اُمِرتُ اَن اَعبُدَ اللهَ مُخلِصًا لَهُ الدّین» آمده؛ این دو عنوانِ قرآنی، تشکیل‌دهنده‌ی حرکت شهید سلیمانی بود..»

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: آن خصوصیاتی که از یک انسان کامل ترسیم شده ازجمله دین‌داری، توکل، عمل‌گرایی، اثرگذاری، شجاعت، بصیرت و دشمن‌شناسی، ولایتمداری، اهتمام به امور مستضعفین، دلسوزی و همراهی با مردم، صداقت، عدم وابستگی به قدرت در شهید سلیمانی متجلی بود و شخصیت ایشان نماد یک دانشگاه کامل انسان شناسی بود.

وی افزود: شکست راهبرد آمریکا در طرح اجرای خاورمیانه بزرگ از مهمترین خدمات شهید سلیمانی بود که غرب را ناکام گذاشت.

دکتر توسلی زاده در ادامه گفت: بر اساس فرمایشات ریاست محترم قوه قضاییه باید از ورود کسانی که ضرورتی ندارد وارد زندان شوند، جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)که حجم زندانیان را زیبنده نظام اسلامی نمی‌دانند و باید پاسخگو بود، عنوان کرد: زندانی کردن افراد بحران‌های روحی و روانی فراوانی را بر افراد، خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند و حل این بحران از طرف خیرین جامعه می‌تواند به لطافت و آرامش جامعه کمک کند.

وی یادآور شد: زندانی کردن افراد علاوه بر مشکلاتی که برای شخص زندانی بر اساس مجازات‌های کمانه‌ای بوجود می‌آورد، خانواده این افراد را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

دکتر توسلی زاده در ادامه سخنان خود با تقدیر از خدمات مجموعه بسیج حقوقدانان و سپاه نبی اکرم (ص) در بحث کمک به کاهش جمعیت کیفری استان اظهار داشت: سپاه و بسیج در بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی و …، توانسته است بسیاری از گسل‌های ناکارآمدی را پر کند و خدمات ارزنده آن‌ها قابل تقدیر است.

وی گفت: امیدواریم روزی برسد که زندانها خالی از افراد باشد ضمن اینکه دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را جهت برخورد با اشرار به کار گرفته است و هرگز به آنها اجازه سلب آسایش مردم را نخواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه ضمن دیدار با چند نفر از زندانیان جرائم خشن، علت ارتکاب جرم و مشکلات آنها را جویا شد و تذکرات لازم را به آنها داد و توصیه کرد چنانچه اصلاح نشوند اشد مجازات برای آنها اعمال خواهد شد.

دکتر توسلی زاده همچنین در حاشیه مراسم طی ملاقاتی با محکومین مالی و کثیرالشاکی از جمله متهمین پرونده گلیم و گبه خواستار پرداخت مطالبات مردم شد و پرونده 50 نفر از طلبکارانی که در این پرونده به حقوق خود نرسیدند را بررسی کرده و دستورات لازم را صادر نمود.

لازم به ذکر است در پایان مراسم 57 نفر از زندانیان معسر و بدهکار مالی حکم آزادی خود را دریافت کردند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا