سیاسی

امیر عبداللهیان با مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط دیدار کرد

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط دیدار و گفت وگو کرد.

 

به گزارش ماد ،از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز تاسف از استمرار جنگ تحمیل شده به مردم یمن، بر لزوم برطرف شدن محاصره یمن و پایان جنگ علیه این کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان راه حل مشکلات یمن را راه حل سیاسی با مشارکت یمنی ها عنوان کرد و افزود، موضوع یمن یک موضوع یمنی است و با گفتگوهای یمنی – یمنی می توان آینده سیاسی این کشور را رقم زد. 

محمدعبدالسلام نیز در این دیدار با عرض تسلیت به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت سفیر فقید کشورمان در یمن، حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن را مورد قدردانی قرار داد و تحولات جاری در صحنه یمن را تشریح کرد.

حسین امیر عبداللهیان که برای دیداری دو جانبه با مقامات عمانی در مسقط به سر می برد، با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

همچنین وزیر امور خارجه در دیدار با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان، بر جدیت و حسن‌نیت ایران در مذاکرات وین تاکید کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا