اجتماعیکرمانشاه

۱۹۰مورد بازرسی از واحدهای ضابطین دستگاه قضایی در استان کرمانشاه

دادستان کرمانشاه اعلام کرد 

انجام ۱۹۰ مورد بازرسی از واحدهای ضابطین دستگاه قضایی در استان 

 

شهرام کرمی، ضابطین را بازوان دستگاه قضایی خواند و اظهار کرد: هرچه ضابطین توانمندتر ظاهر شوند، به دستگاه قضائی در انجام مسئولیت خود کمک بیشتری می کنند و در رسیدگی به مشکلات قضایی مردم موفق تر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: براین اساس، هرساله طی یک برنامه مستمر از این واحدها بازرسی هایی صورت می گیرد تا عملکرد آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۵۰ مورد بازرسی از کلانتری ها، پاسگاه های انتظامی و ضابطین خاص در شهرستان ها داشته ایم و عملکرد آنها از نظر کیفی و کمی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در این بازرسی ها دیدارهایی چهره به چهره نیز با مردم و مراجعه کنندگان صورت گرفته و مشکلات و مطالبات و درخواست های آنها مورد رسیدگی واقع شده است. 

 

کرمی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، کلانتری ها و دادسرا ها را سه مرجع اخذ شکایت از مردم برشمرد و گفت: با بازرسی های مداومی که از این سه مرجع صورت می گیرد، بنا داریم تا اگر مردم مشکل قضایی دارند، به سرعت رفع و برای رسیدگی سریعتر گرهی پیش پای آن وجود نداشته باشد.

 

وی به انجام ۳۰ مورد بازرسی از دادسراها و دادگاه های اجرای احکام کیفری هم اشاره ای داشت و گفت: علیرغم حجم بالای پرونده های ورودی به این دو نهاد تلاش شده تا با بازرسی ها بتوانیم کیفیت رسیدگی به پرونده ها را در آنها حفظ کنیم.

 

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه در همین مدت هفت مورد بازرسی از زندان ها هم صورت گرفته، عنوان کرد: احصاء ایرادات و مشکلات و توجیه کارکنان برای رفع آنها و نیز ارائه آموزش ها و دستورات لازم پس از این بازرسی ها از اقدامات انجام گرفته بوده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا