اقتصادی

حاجی بابایی: دولت هنوز اطمینان خاطری برای حذف ارز ترجیحی ایجاد نکرده است

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت که دولت هنوز نتوانسته به مجلس ثابت کند که بدون آسیب به زندگی مردم می‌تواند ارز ترجیحی را حذف کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد ، حمیدرضا حاجی بابایی با تاکید بر این‌که خط قرمز مجلس، معیشت مردم است، گفت: از دولت خواسته‌ایم درباره ارز ترجیحی به مجلس گزارش بدهد.

وی توضیح داد: درباره حذف ارز ترجیحی باید دولت نکاتی را رعایت کند؛ این‌که برای مجلس کاملا محرز شود که دولت قدرت اجرای این برنامه را دارد و همچنین در اجرا به مردم آسیب نمی‌رسد، همچنین دولت قدرت کنترل شرایط را داشته و می‌تواند در همه مراحل مردم را همراهی کند. در نهایت در بحث دارو و نهاده‌های کشاورزی و در واقع تامین غذای مردم نیز بتواند اطمینان خاطری ایجاد کند.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: کسی در این موارد شک نداد که در نهایت باید ارز ترجیحی روزی حذف شود و اکنون هم وضع معیشت مردم خوب نیست و دچار بیماری معیشتی هستیم. پس کسی نباید درباره این دو موضوع به مجلس توضیح دهد چون از آن اطلاع داریم بلکه دولت باید بگوید آیا می‌تواند عمل جراحی را به نحوی انجام دهد که این بیمار رو به بهبود برود و به کما نرود یا نه؟ دولت هنوز نتوانسته این را به مجلس ثابت کند.

وی در پایان گفت: اگر مجلس به این نتیجه برسد که دولت قادر است بدون آسیب‌زدن به معیشت و سفره مردم، گام حذف ارز ترجیحی را بردارد، مجلس حتما کمک می‌کند اما اگر حس کنیم ممکن است آسیب به تامین غذای و سفره مردم وارد شود، بعید است که مجلس کمک کند.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا