اجتماعیایثار و شهادتکرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه: دانشگاه‌ها، مراکز علمی و رسانه‌ها غیرت انقلابی مردم ایران را تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها را تبیین غیرت دینی مردم در انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب ما یک انقلاب دینی و برخواسته از غیرت اسلامی مردم ایران بود، لذا همه وظیفه دارند این غیرت دینی را برای دانشجویان، جوانان و مردم تبیین کنند.

 

به گزارش خبرنگار ماد، آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های  این هفته نماز جمعه ( ۲۴ دی ماه) کرمانشاه افزود: این غیرت دینی خانواده های ایرانی بود که بچه ها و جوانان خود را برای حفظ اسلام به جبهه های جنگ فرستادند لذا حفظ و نگهداری این غیرت برای دفاع از اسلام بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

او از دانشگاه ها، جریانات سیاسی و رسانه ها خواست در امر تبیین انقلاب ریشه ها و مقدمات و مبانی انقلاب اسلامی برای دانشجویان و جوانان تلاش و کوشش کنند زیرا اگر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیروز شدیم به خاطر همین غیرت دینی بود بنابراین با تبیین درست باید نگهداری شود.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ویدئو کنفرانسی ایشان با مردم قم در ۱۹ دی ماه گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به شکست راهبردهای مکرر آمریکا علیه ایران از بدو انقلاب با حمله طبس، جنگ تحمیلی، راه اندازی و حمایت از منافقین و تحریم ها اشاره کرد و گفت: آنان همیشه در مقابل این همه دسیسه، توطئه، فتنه و جنگ که بر ما تحمیل کردند چه نتیجه ای گرفتند؟، جز شکست، زیرا این قدرت اسلام و غیرت دینی مردم ایران است که آنان را شکست می دهد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه بیان داشت: به فرموده امام راحل (ره) دشمنان از اسلام سیلی خوردند و این اسلام است که به ما قدرت می دهد که آمریکا با وجود ابرقدرتی که در دنیا دارد نمی تواند به ما نگاه کج کند، لذا همیشه در حفظ اسلام باید تلاش کنیم.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره وفات حضرت “ام البنین” مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) در ۱۳ جمال الثانی گفت: این روز در تقوم ما روز مادر شهید و همچنین همسران شهدا نام گذاری شده لذا باید تلاش کنیم در این روز به دیدار مادران و همسر شهدا برویم و از آنان عیادت کنیم؛ زیرا آنان برگردن تک تک ماها حق دارند

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا