اقتصادیکرمانشاه

با درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان، درج قیمت بر روی محصولات تولیدی الزامی است و عرضه کنندگان کالا موظف به انجام این کار هستند.

 

به  گزارش خبرنگار ماد ، «محسن دارابی» در ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه، اظهار داشت: وزارت صمت با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها، بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی، حذف واسطه‌های غیرضرور و کاهش قیمت تمام‌شده کالا، روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار، کاهش بهای پرداختی توسط مصرف‌کنندگان، طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها را در دستور کار قرار داده‌ است.

وی افزود: با درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود و قیمت‌های کاذب از میان می‌رود و نیز قطعا شاهد کاهش قیمت کالاها در بازار خواهیم شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان خاطرنشان ساخت: در فاز اول طرح ۲۴ گروه کالایی ملزم به رعایت درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای تولیدی هستند و بازرسان به طور مدام بر این موضوع نظارت کامل دارند.

محسن دارابی در پایان یادآور شد: اتحادیه های صنفی ملزم هستند به اصناف زیر مجموعه خود تاکید کنند تا کالاهایی خریداری کنند که قیمت تولید کننده بر روی کالا درج شده باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا