اقتصادیکرمانشاه

آماده‌باش مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه برای پیشبرد چرخهای توسعه استان،

آماده‌باش مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه برای پیشبرد چرخهای توسعه استان،

 

در سال‌های اخیر، با ایجاد تحریم‌های ظالمانه، بر کسی پوشیده نیست که برای چرخش چرخ‌های توسعه کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی بایستی به خودکفایی رسید و بر روی پای خود ایستاد تا بتوان از تحریم‌ها و تهدیدها یک فرصت ساخت و استعداد جوانان این مرز و بوم را بالفعل ساخت. این در حالی است که در همه این سال‌ها رهبر انقلاب عنایت ویژه ای بر موضوع اقتصاد مقاومتی داشته و بر ضرورت آن تاکید کرده‌اند. موضوعی که در سال‌های اخیر نتیجه آن کاملا مشخص بوده و باعث شده تا جوانان ایرانی با اتکا به استعداد بالا و توانایی خود غیر ممکن‌های زیادی را ممکن کنند.

 

از آغاز دولت سیزدهم نیز ریاست جمهور بر این موضوع و لزوم حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند.

 

حال که انتخابی درست باعث شده تا مهندس بهمن امیری مقدم از نیروهای بومی ،انقلابی وجهادی استان باکوله باری از تجربه ودانش در عرصه های مختلف به کرسی استانداری برسد، لازم است تا موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها،شرایط لازم برای حرکت به سوی آن، فراهم شود.

 

موضوعی که لزوم اهتمام استاندار بومی استان را بر موضوعاتی مانند حمایت از سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان، رفع مشکل بیکاری و اشتغال، واردات و صادرات… را روشن می‌سازد. 

 

بی‌شک استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که پتانسیل و ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های،صنعتی،تجارت،گردشگری، معادن، مرزهای مختلف، آب‌وهوای مناسب و… دارد که مطمئنا با قرارگاه اقتصاد مقاومتی به طور تمام و کمال آماده است تا با حمایت از استاندار و همراهی با ایشان برای تحقق این برنامه‌ها همراهی کند‌.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، مرکز اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه، به ریاست حاج فرزاد جعفری، در بخش‌های مختلفی به پویایی اقتصاد مقاومتی کمک کرده و حالا آماده است تا در بخش‌های مورداشاره ،همچون دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش صنعت پر درآمد گردشگری، دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش ورزش، حمایت از سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی و … پای کار باشد وبا همراهی استاندار پر تلاش استان به این موضوعات تحقق بخشد.

 

امروزه در حالی توانمند سازی اقتصادی یا کاهش نوسانات و راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشورهای در حال توسعه است که نوسانات نرخ ارز و نرخ رشد، به عنوان شاخص‌های نا اطمینانی در اقتصاد کلان در نظر گرفته‌ شده اند.

اما دستیابی به الگوی توسعه اقتصادی متناظر با شرایط و ویژگی‌های هر کشور با دیگر کشورها متفاوت است. 

شرایط ویژه ایران و تحریم‌های تحمیلی دشمنان از سوی دیگر سبب مطرح شدن «اقتصاد مقاومتی» توسط رهبر انقلاب شده است. وابلاغ سیاستهای مربوط به آن،در غالب پژوهش، تأثیر بلندمدت و کوتاه مدت شاخص‌های منتخب اقتصاد مقاومتی همچون اقتصاد دانش‌بنیان، اصلاح الگوی مصرف، کاهش وابستگی به نفت و میزان مشارکت مردم در تصمیمات کلان نظام، بر رشد اقتصادی کشورمان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

 نتایج نشان می‌دهد شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در بلندمدت تأثیر معنا دار و مثبتی روی رشد اقتصادی دارند و در کوتاه مدت نیز تأثیر مثبت و بعضاً معنا دار روی رشد اقتصادی دارد؛ بنابراین با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی برای رشد اقتصادی کشور، شایسته است توجهی ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی همگان و به ویژه مسئولان محترم صورت گیرد و استان کرمانشاه یکی از استان‌های برخوردار است که می‌تواند در بخش‌های مختلف و در راستای توسعه همه جانبه، کشورمان را یاری نماید به شرط اینک مسئولان به مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی اعتماد کنند تا این مرکز در بخش‌های مختلف از سرمایه‌گذاران استقبال نمایند و از‌ آنان دعوت نماید تا سرمایه‌گذاری کنند.‌ در این راه لازم است مسئولان محترم نیز راه و موانع و بروکراسی اداری را هموارتر کنند تا در راستای هدف از جلوگیری، کاهش و بهبود دادن کیفیت زندگی کنونی ضمن اینکه کیفیت زندگی نسل‌های آینده حفظ شود اقدام نماید و در واقع دستیابی به توسعه پایدار شهری به منظور بهره‌برداری مناسب از منابع و ایجاد رابطه متعادل و متوازن میان انسان اجتماع و طبیعت را متوازن سازد که آینده اقتصادی را متحول نماید. 

 مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با هدف دستیابی به نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار شهری با استفاده از حمایت و دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از جمله؛ صنعت و معدن وتجارت، صنعت گردشگری، صنعت ورزش، معادن، بازارچه‌های مرزی، صادرات و واردات با کمک بخش‌های خصوصی و… اشتغال جوانان را فراهم نماید.

از طرفی نیز مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی درصدد است تا برای رسیدن به توسعه پایدار شهری گام بردارد که رسیدن به توسعه پایدار و امن بدون شک ابزارها و امکانات خاص خود را می‌طلبد که یکی از این ابزارها اعتقاد به توان و ظرفیت‌های ملی و بومی است که راهبرد اصلی اقتصاد مقاومتی هم در همین راستا یعنی ایجاد توسعه پایدار با استفاده از منابع و ثروت‌های ملی و بومی است،

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا