اجتماعیکرمانشاه

هشدار شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص احتمال یخ زدگی کنتور

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نسبت به برودت هوا و لزوم حفاظت از کنتور و تاسیسات آب منازل در برابر سرما هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، علی مرادی مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آبفا استان ضمن هشدار در خصوص برودت هوا و احتمال یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب در فصل سرما، گفت: با شروع فصل سرما و احتمال یخ زدگی لوله و کنتور منازل و جلوگیری از ورود خسارت، مشترکین محترم می بایست تمهیدات لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی را انجام دهند.

وی افزود: ترکیدگی کنتور‌ها علاوه بر وارد کردن خسارت و تخریب ساختمان، منجر به هدر رفت حجم بسیار زیادی آب نیز می‌شود که جلوگیری از این امر به وسیله‌ی روش‌های بسیار ساده قابل پیشگیری است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان تصریح کرد: مشترکین گرامی جهت عایق بندی کنتور و حوضچه می توانند از پشم شیشه، گونی، پوشال کولر، پتو و کیسه حاوی خاک اره و برای عایق بندی لوله های روکار و در معرض سرما از پشم شیشه استفاده نمایند.

هم استانی های گرامی باید آب ساختمان های خالی از سکنه را قطع و نسبت به تخلیه لوله آب ساختمان اقدام نمایند. همچنین برای جلوگیری از یخ زدگی آب به هیچ وجه نباید شیر آب را باز گذاشت چرا که این کار نه تنها عملا کمکی به جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات نمی کند بلکه موجب افزایش مصرف آب نیز می شود. 

مرادی نسبت به یخ زدایی کنتور و تاسیسات آب به شیوه های نامتعارف هشدار داد و تصریح کرد: هنگام یخبندان در صورتی که کنتور و یا لوله آب شما دچار یخ زدگی شد از ریختن آب جوش بر روی آن ها و استفاده از حرارت مستقیم جدا خودداری نموده و سعی کنید با آب ولرم، حرارت غیر مستقیم و سشوار یخ لوله و کنتور را به تدریج از بین ببرید.

وی گفت: در صورت رفتن به مسافرت، شیر فلکه بعد از کنتور را حتما ببندید زیرا ممکن است در زمان یخبندان شبکه داخل منزل شما دچار آسیب و شکستگی شود و تا بازگشت از سفر، مقدار بسیار زیادی آب وارد منزل شما شود.

مرادی در پایان افزود: چنانچه لوله منزل شما دچار ترکیدگی شد، شیرفلکه اصلی را ببندید و سعی کنید در اولین فرصت آن را تعمیر نمایید و در صورت مشاهده هرگونه حادثه آب و فاضلاب، بلافاصله با سامانه تلفنی ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آبفا استان تماس گرفته تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به رفع حادثه اقدام نمایند.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا