اجتماعیکرمانشاه

شهردار کرمانشاه : تضییع حقوق مردم، سرقت آرامش و امنیت شهروندان است

تضییع حقوق مردم، سرقت آرامش و امنیت شهروندان است/ دادستانی و استانداری برای حل مشکلات و تخلفات شهری کمک کنند / تناسب شهری و ترافیکی در شهر کرمانشاه وجود ندارد

 

 

شهردار کرمانشاه گفت: تضییع حقوق مردم، سرقت آرامش و امنیت شهروندان است و در این حوزه از دادستانی و استانداری می‌خواهیم برای حل مشکلات و تخلفات شهری کمک کنند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، دکتر نادر نوروزی در جلسه با معاون و پرسنل معاونت شهرسازی شهرداری کرمانشاه بیان اینکه باید اصلاحاتی در حوزه شهرسازی انجام دهیم که ناهنجاری های بصری و عمرانی کاهش یابد اظهار داشت: معاونت شهرسازی یکی از مهم‌ترین معاونت های شهرداری است.

 

وی با اشاره به اهمیت کاری این معاونت مبنی بر تنظیم شاکله شهر، وضعیت ساختمان ها، محیط زیست شهری، محدوده شهری، اطراف شهر و ضوابط ساخت و ساز و… افزود: اگر ضوابط، درست تدوین و اجرا نشود در آینده مشکلات زیادی در شهر کرمانشاه خواهیم داشت.

 

شهردار کلان‌شهر کرمانشاه وضعیت کنونی شهر کرمانشاه را ناشی از مشکلات شهرسازی دانست و با بیان اینکه اگر در گذشته و در صدور پروانه ها دقت می‌شد منظر شهر و گره ترافیکی این‌چنین نبود، تصریح کرد: متأسفانه تناسب شهری و ترافیکی در شهر کرمانشاه وجود ندارد.

 

نوروزی با اشاره به تخلفات صورت گرفته بسیار در صدور پروانه‌ها، متوازن نبودن واحدهای ساختمانی در شهر کرمانشاه را یکی از این تخلفات عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم روال را این‌چنین ادامه دهیم مشکل ساز خواهد شد، لذا باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه توجهی به حریم شهر کرمانشاه باوجود ممنوع بودن ساخت و ساز در آنها نشده است، بیان کرد: متأسفانه طرح های تفصیلی نیز بازنگری نشده که باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

 

شهردار کرمانشاه، نامشخص بودن خط ارتفاع شهر کرمانشاه را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و با بیان اینکه ساخت و ساز روی تپه و کوه خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: قصور معاونت شهرسازی در این زمینه بسیار است.

 

دکتر نادر نوروزی با بیان اینکه دولت طرح مسکن مهر، مجتمع‌های مسکونی و… می‌سازند اما به مباحث ترافیکی و خدمات در آن توجهی نمی‌کند، اظهار داشت: یکی از وظایف ما در شهرداری همکاری در تهیه مسکن ارزان قیمت است، این وظیفه ایجاد شده که شهرداری ضوابط را تهیه کند که متأسفانه توجهی نمی‌شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت جمعیتی و ترافیکی باید در ساخت و سازها دیده شود، به معاونت شهرسازی شهرداری کرمانشاه مأموریت داد تا طرح تفصیلی را بازنگری و پلاک املاک را مشخص کنند که با این اقدام، پهنه مسکونی، تجاری، گردشگری و مختلط در شهر کرمانشاه نمایان باشد.

 

شهردار کرمانشاه در ادامه این نشست به کمسیون ماده صد اشاره کرد و با بیان اینکه متأسّفانه این کمسیون منبع درآمد شده است گفت: نباید شرایطی را فراهم کرد که در ساخت و ساز تخلفاتی صورت گیرد تا با أخذ جریمه شهر بچرخد، حتی فکر کردن به این موضوع نیز خلاف است و نباید در کرمانشاه چنین اتفاقاتی رخ دهد.

 

نوروزی با اشاره به ارزش افزوده بسیار بالای ساخت و ساز در برخی مناطق شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: در یکی از مناطق شهر کرمانشاه، هزینه ساخت و ساز واحدهای مسکونی متری ۵ الی ۶ میلیون تومان است اما قیمت فروش آن متری ٢٠ الی ٣٠ میلیون تومان است که متأسفانه این ارزش افزوده بالا زمینه ساز تخلفات می‌شود که باید مانع آن شد.

وی با اشاره به اینکه سرقت فقط به دست کردن در جیب مردم نیست، تضییع حقوق مردم در ساخت و سازها را نیز سرقت آرامش و امنیت شهروندان دانست و با تاکید بر اینکه مهندسین ناظری که به ضوابط ساخت و ساز توجه نمی‌کنند باید به نظام مهندسی برای برخورد معرفی شوند گفت: با شهردار منطقه ای که در منطقه او تخلفات ساخت و ساز صورت می‌گیرد نیز باید برخورد شود.

شهردار کلان‌شهر کرمانشاه با بیان اینکه ساختمان های در شهر کرمانشاه وجود دارد که ارتفاع آنان خارج از ضوابط قانونی است عنوان کرد: اگر در این ساختمان ها آتش سوزی رخ دهد چه کسی پاسخگوست؟

شهردار کرمانشاه در ادامه این نشست، برخورد با شهرداران منطقه و شهرسازی درصورت بروز تخلفات را مجددأ مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه حریم شهرها باید تعیین و تکلیف شود، از دادستانی و استانداری برای حل مشکلات و تخلفات در حریم شهر درخواست همکاری و کمک داشت.

وی در پایان و با اشاره به ایجاد شبکه جدید معابر بعنوان یک الزام، اصلاح بافت فرسوده براساس ضوابط را یکی دیگر از مأموریت های معاونت شهرسازی دانست و با بیان اینکه در طرح شهرسازی باید توقفگاه نیز برنامه ریزی شود، گفت: حذف پارکینگ عمل غلطی است و هر ساختمان باید پارکینگ خاص خود را داشته باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا