اجتماعیاقتصادیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: تغییر محدوده منطقه ویژه قصرشیرین به حفظ این ظرفیت برای توسعه استان کمک می‌کند

استاندار کرمانشاه:

تغییر محدوده منطقه ویژه قصرشیرین به حفظ این ظرفیت برای توسعه استان کمک می‌کند  

 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در دل محدوده منطقه آزاد تجاری، طرح تغییر این محدوده به سومار، به حفظ این ظرفیت برای توسعه هر بیشتر منطقه و کرمانشاه کمک می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهمن امیری مقدم در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاون استاندار و مدیران عضو برگزار شد؛ با تاکید بر ضرورت حفظ امتیاز منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین برای استان عنوان کرد: با تغییر محدوده این طرح می توان در کنار منطقه آزاد، از ظرفیت منطقه ویژه هم برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کرد و شورای برنامه ریزی با کلیات آن موافق است

وی عنوان کرد: معاون اقتصادی استانداری از طرف شورای برنامه ریزی مامور ویژه پیگیری مراحل مختلف این طرح است و گزارش پیشرفت کار را باید به شکل منظم ارائه دهند. 

 مدیر ارشد استان در دنباله سخنانش، تامین آب پایدار کلانشهر کرمانشاه را از اولویت های مهم و دارای فوریت دانست و گفت: برای پیشبرد این پروژه، یک کارگروه عملیاتی به مدیریت معاون عمرانی استاندار تشکیل شده که با همکاری آبفا و آب منطقه ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط با برنامه‌های این حوزه مانند رفع نقص خط انتقال، تکمیل تصفیه خانه و جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی را دنبال می کنند و دستگاه‌ها هم باید پاسخگوی تعهدات خود باشند‌.  

 امیری مقدم بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها با آب و فاضلاب استان در زمینه تامین آب شرب شهر کرمانشاه تاکید کرد و گفت: چاه‌هایی که در اختیار دستگاه های مختلف قرار دارد باید در اختیار آبفا قرار گیرد تا در صورت لزوم به مدار اضافه شوند تا برای تامین آب شرب شهروندان در تابستان آینده دچار مشکل نشویم.

وی همچنین بر ضرورت کنترل روزانه پروژه ها عمرانی استان‌تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید با تعریف یک سامانه جامع، روند اجرایی تمامی پروژه های در دست انجام استان را رصد کند و به صورت هفتگی گزارش پیشرفت این طرح‌ها را به مدیریت ارشد استان ارائه دهد.

 استاندار کرمانشاه همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط دستگاه ها با وزارت خانه های مربوطه تاکید کرد و گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که متاسفانه اغلب دستگاه‌ها در زمینه استفاده از بودجه‌های در اختیار وزارتخانه چندان موفق نبوده اند و حتما باید در فرصت باقی مانده تا پایان سال این تعامل ها در جهت دریافت بودجه بیشتر، تقویت و گسترش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: طرح ها و پژوهش ها باید بر اساس اولویت ها و نیازهای توسعه‌ای استان و همراه با آینده نگری انجام شوند و دقت شود که پیش از آن در دستگاه مربوطه پژوهش مشابهی در این زمینه انجام نشده باشد‌.

امیری مقدم بر ضرورت همگرایی و هماهنگی بیشتر میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: باید از سرمایه های علمی و دانشگاهی در راستای توسعه استان به بهترین شکل ممکن استفاده شود و دانشگاه ها هم باید به شکل فعال تری وارد پروسه کمک به رشد و توسعه کرمانشاه شوند. 

وی همچنین تاکید کرد: پژوهش های انجام گرفته نباید در قفسه ها باقی بمانند و باید به مرحله اجرایی برسند‌ و پس از اجرا نیز میزان اثرگذاری آن بر حوزه و دستگاه مربوطه به شکل دقیقی سنجیده و ارزیابی شود تا بیت المال هدر نرود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا