اجتماعیکرمانشاه

افتتاح و کلنگ زنی آبرسانی به ۲۸۷ روستای کرمانشاه در دهه فجر

       مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح و کلنگ‌ زنی ۶۷ پروژه آبرسانی روستایی در استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد که ۲۸۷ روستا از آن منتفع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی ماد :دکترعلیرضا کاکاوند در نشست خبری امروز (ششم بهمن) با اصحاب رسانه، با بیان اینکه دهه فجر امسال ۶۷ پروژه آبرسانی روستایی استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود، مجموع اعتبارات این پروژه‌ها را بیش از ۲۷۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

وی افتتاح ۴۱ پروژه آبرسانی روستایی در استان با اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سنقر و کلیایی و صحنه را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: ۱۲۲ روستا با جمعیت ۳۵ هزار نفر از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

کاکاوند پروژه آبرسانی به مجتمع های شادمان، سراب نیلوفر و هفت آشیان در شهرستان کرمانشاه، مجتمع مامیشان در شهرستان ثلاث باباجانی و مجتمع چله گیلانغرب را از مهمترین پروژه های افتتاحی اعلام کرد.

وی همچنین از کلنگ زنی ۲۶ پروژه آبرسانی روستایی هم در استان خبر داد و عنوان کرد: با اجرای این طرح‌ها برای حدود ۱۶۵ روستای استان در شهرستانهای صحنه، هرسین، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و کرمانشاه آبرسانی انجام خواهد شد.

کاکاوند اعتبار پروژه‌هایی که قرار است کلنگ زنی شود را نیز بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر  از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ایشان، بخش قابل توجهی از این ۱۶۵ روستا تا خرداد سال آینده و قبل از شروع فصل گرما از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

وی مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیمی که با افتتاح و کلنگ زنی این طرح‌ها در استان ایجاد می‌شود را نیز حدود ۴۴۰ نفر برآورد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: به علاوه در این دهه دو آزمایشگاه آب در شهرستان‌های دالاهو و هرسین و همچنین پکیج تصفیه خانه آب تازه آباد نیز افتتاح خواهد شد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا