اجتماعیکرمانشاه

برای رفع 75 “مسئله شهری” برنامه داریم/ به دنبال ارتقا “کیفیت زندگی” کرمانشاهیان هستیم

برای رفع 75 “مسئله شهری” برنامه داریم/ به دنبال ارتقا “کیفیت زندگی” کرمانشاهیان هستیم

 

شهردار کرمانشاه از تدوین برنامه در هشت محور برای کلانشهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در این هشت محور 75 مسئله شهری احصا شده و برای رفع و یا بهبود آنها برنامه ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، دکتر نادر نوروزی امروز (هفتم بهمن) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر شهرداری به مردم کرمانشاه، گفت: در محورهای مختلف شهری برنامه ریزی صورت گرفته تا در نهایت بتوانیم موجب تسهیل زندگی مردم در کرمانشاه شویم.

وی از برنامه ریزی های صورت گرفته در هشت محور حوزه کار شهرداری خبر داد و افزود: از جمله مهم ترین این محورها بحث ترافیک، کسب و کار و اشتغال شهری و معماری و شهرسازی است.

نوروزی گفت: در بحث ترافیک برنامه داریم که سرعت حرکت را در شهر افزایش داده و از طرفی توقف گاه های وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهیم تا مردم راحت تر بتوانند از طریق این وسایل به محل های مورد نظر خود برسند.

وی افزود: در بحث کسب و کار و اشتغال شهر ساماندهی اماکن تجاری و نیز تابلوها و معابر در دستور کار است که این کار از اواخر امسال و اوایل سال آینده اجرایی می شود.

شهردار کرمانشاه به فعالیت بسیاری از دستفروشان در معابر شهر اشاره کرد و افزود: دستفروشان به دلیل نیاز مالی که دارند باید فعالیت داشته باشند، اما حضور آنها مشکلاتی را برای تردد مردم در معابر ایجاد کرده، بنابراین ساماندهی این مشاغل در دستور کار شهرداری قرار دارد.

نوروزی افزود: همچنین طرح هایی برای ساماندهی مشاغل مزاحم و زیباسازی بصری شهر داریم.

وی با تاکید بر لزوم زیباسازی ورودی های شهر هم گفت: ورودی های شهر نکته بسیاری حائز اهمیتی است که باید به آن توجه شده و حتما در خصوص آن زیباسازی صورت گیرد.

شهردار کرمانشاه در حوزه معماری و شهرسازی با انتقاد از عدم بازنگری طرح جامعه شهر گفت: در همین راستا بازنگری این طرح هم در دستور کار قرار دارد، چرا که صدور پروانه بر اساس طرح قبلی مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

هدف نهایی ما ارتقا کیفیت زندگی کرمانشاهیان است

نوروزی بر کنترل حاشیه شهرها هم تاکید کرد و افزود: باید جلوی رشد بی رویه شهر گرفته شود و از هم اکنون باید اقدامات جدی برای ساماندهی حاشیه های شهر صورت گیرد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع 75 مسئله شهری در هشت محور برنامه شهرداری احصا شده است گفت: در خصوص رفع این مسائل و بهبود آنها راهکارهای لازم اندیشیده شده است.

نوروزی تاکید کرد: هدف از این برنامه ها ارتقا کیفیت زندگی در شهر کرمانشاه است، اما مدعی نیستیم که بتوانیم به تمام اهداف خود در کوتاه مدت دست پیدا کنیم.

شهردار کرمانشاه گفت: قطعا رفع تمام مسائل شهری بسیار زمان بر است، اما همین که بتوانیم گامی رو به جلو در حل مهم ترین مسائل شهری برداریم خواهیم توانست رضایت شهروندان را به دست بیاوریم.

وی تاکید کرد: ماموریت نهایی ما در شهرداری کرمانشاه آسایش شهروندان است و برای دستیابی به این مهم تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

باید کارهای به‌روزتری برای ارتقا “فرهنگ و اخلاق” در شهر صورت گیرد

نوروزی در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقا فرهنگ شهری گفت: متاسفانه هم با آسیب های اجتماعی و هم با آسیب های فرهنگی در سطح جامعه و شهر مواجه هستیم و نیاز است که شهرداری به عنوان متولی بخشی از فرهنگ شهر در این زمینه ورود کند.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر تعامل با مساجد برای ارتقا فرهنگ شهر گفت: هم اکنون یکصد و یازده مسجد در سطح شهر داریم که باید از ظرفیت آنها برای ارتقا فرهنگ شهر استفاده شود.

نوروزی گفت: در زمینه توسعه اخلاق در شهر هم قرار است همکاری جدی با روحانیون و افراد صاحب نفوذ فرهنگی صورت گرفته تا بتوانیم برنامه هایی را برای عموم در فرهنگسراهای شهر برگزار کنیم.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: نصب چند بنر و نوشتن چند حدیث شاید موثر باشد، اما آن تاثیر عمیق را ندارد و باید برنامه ها در زمینه ارتقا فرهنگ و اخلاق شهر عمیق تر و اثرگذارتر شود و باید برنامه های به روزی در این زمینه تدوین کنیم.

نوروزی در پایان هم از تدارک 26 برنامه برای دهه فجر در سطح شهر خبر داد و افزود: بحث پاکسازی و آذین بندی شهر و دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از مفاخر انقلاب بخشی از این برنامه هاست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا