اجتماعیکرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه:صیانت از انقلاب اسلامی برای انتقال به نسل آینده باید در اولویت باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حفاظت و صیانت از راه انقلاب و آرمان های امام راحل برای انتقال به نسل های آینده باید به عنوان یک اولویت دنبال شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های  نماز عبادی سیاسی جمعه کرمانشاه اظهار داشت: باید انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام راحل را به خوبی تدوین کنیم تا برای سال های آینده و نسل های بعدی باقی بماند. 

وی با اشاره با تاکید بر نقش تقوا در راه امام خمینی گفت: امام خمینی به واسطه توحید و تقوایی که داشت توانست ملت ایران را متحد کند. 

امام جمعه کرمانشاه توضیح داد: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: تمام کارها و امور کشور باید پسوند عدالت داشته باشد و برای خدمت به ملت انجام شود. 

علما تقوا را سرمایه ارزشمند برای انسان دانست و گفت: آنانی که امانت دار اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند باید با تقوا امانت دار ارزشمندی برای مسوولیت باشند و به مردم خدمت کنند. 

وی با اشاره به نزدیک‌ شدن به یوم الله دهه فجر گفت: از اهالی قلم و رسانه ها می خواهم که شخصیت امام را تحلیل کنند و به تبعیین دیدگاه های این شخصیت بزرگ بپردازند. 

امام جمعه کرمانشاه تبعیین راه امام راحل و اندیشه های ایشان را بک ضرورت دانست و خواهان فعالیت دستگاه های مربوط و همه آحاد جامعه در این زمینه شد. 

علما در بخش دیگری از صحبت های خود به حمله مردم ال سعود و متحدانش به مردم یمن اشاره کرد و گفت: تا کنون بارها مردم یمن بمباران شده اند و جان و مال خود را از دست داده اند. 

وی امریکا را پشت پرده اتفاقات یمن دانست و تاکید کرد: تمام جهان می دانند که این بمباران ها به دستور امریکا انجام می شود و سعودی ها تنها عامل اجرای دستورات آن ها هستند. 

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: ما وظیفه داریم از طریق راهپیمایی ها و سر دادن شعار همبستگی و حمایت خود از مردم مظلوم یمن را به جهانیان نشدن دهیم. 

علما در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره در پیش بودن ایام محرم گفت: هیات های مذهبی و مداحان باید به دنبال جذب جوانان باشد اما این جذب نباید به هر قیمتی انجام شود.

وی افزود: نباید حرف‌های سست در مداحی ها بیان شود و نوحه خوانی ها برمبنا های خواب ها و روایت نا صحیح باشد بلکه روایات دقیق و صحیح مورد تایید قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا