اجتماعیانتظامی ، امنیتیقضاییکرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت جامعه را دچار مخاطره کنند

نشست مشترک قضایی- انتظامی استان به منظور برخورد جدی با مجرمین حرفه ای، خاصه تیراندازی های اخیر / رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت جامعه را دچار مخاطره کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد: دکتر توسلی زاده در نشستی که به منظور برخورد جدی با مجرمین حرفه‌ای و جرایم خشن خاصه تیراندازی های اخیر با حضور کلیه مراجع و مقامات ارشد قضایی و انتظامی استان در دادگستری کرمانشاه تشکیل شد گفت: کار روانی در جامعه بسیار مهم است و مردم باید بدانند ما به دنبال امنیت روانی و آرامش آنها هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت جامعه را دچار مخاطره کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر ضرورت برخورد قضایی قاطع و سریع با مجرمان خطرناک تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده اند و سرریز این کم کاری ها دادگستری و پلیس نمایان می شود و این دو نهاد باید با اراده قوی و عزم راسخ وظایف خود را انجام دهند.

دکتر توسلی زاده افزود: امیدواریم به دنبال حضور فوری و سریع پلیس و برخورد قاطع دستگاه قضایی شاهد تکرار این ناهنجاریها در جامعه ناهنجاریها نباشیم.

عالی ترین مقام قضایی استان خاطرنشان ساخت: باید با کار اطلاعاتی و شناسایی دقیق، مجرمین خطرناک و محله هایی که بیشترین وقوع جرم را دارند، شناسایی، رصد و تحت نظارت قرار بگیرند و از نظر پیشگیری و مراقبت، تمرکز بیشتری روی این مناطق داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: بایستی حساسیت نسبت به موضوع تیراندازی های اخیر بیشتر شود و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیری این افراد انجام شده و حکم صادر شود و برخورد قاطع و بازدارنده با این مجرمین انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم متقن بودن دلایل افزود: صرفا با یک ادعا نمی شود کسی را بازداشت کرد بنابراین لازم است با پرهیز از احساسات و با ادله روشن با متهم برخوردی قانونی و انسانی صورت گیرد.

دکتر توسلی زاده افزود: زمان و مکان دقیق تیراندازی، هویت طرفین و موارد کشفی، علت تیراندازی، دلایل اتهام، نتیجه برخورد دادسرا و در نهایت هدف انجام جرم و بسته پیشگیرانه باید در جلسات آتی بررسی شود.

رئیس کل دادگستری با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: نیروی انتظامی استان یک نهاد موفق و کارآمد و عملکرد آن قابل دفاع است.

همچنین سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ضمن تشریح عملکرد نیروی انتظامی در رابطه با موضوع یاد شده گفت: متاسفانه طی یک ماه گذشته ۱۸ فقره تیراندازی صورت گرفته که ۱۱ مورد شناسایی و دستگیر شده اند و برآنیم با تلاش بیشتر اجازه ندهیم هیچ مجرمی احساس امنیت کند کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده است.

در ادامه جلسه، مقامات ارشد قضایی و انتظامی استان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان، مصوباتی برای تسهیل در کنترل مجرمان خطرناک و حرفه‌ای و جلوگیری از بروز جرائم خشن و مهم بخصوص تیراندازی به تصویب رسید. از جمله: تعیین شعب ویژه برای تیراندازی در محاکم استان و صدور آراء بازدارنده، تسریع در روند دستگیری‌ها، مدیریت فضای مجازی و رصد و پیگیری اوباشگری و سلاح فروشی در این فضا، برگزاری نشست قضایی انتظامی به‌صورت دو هفته یک‌بار، شناسایی و مدیریت اختلافات پیش از تبدیل به جرایم بزرگ و خشن، برقراری ایست و بازرسی در محله های جرم زای شهر، تدوین راهکارهایی برای دستگیری مجرم در صحنه جرم به‌منظور اثرگذاری بیشتر اقدامات پلیس، و در نهایت اینکه اعطای هرگونه مرخصی و استفاده از نهادهای ارفاقی برای مجرمین قاچاق، حمل و نگهداری سلاح و مهمات سختیگرانه و فقط با نظر دادستان مرکز استان باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا