اجتماعیفرهنگ و هنرکرمانشاه

برگزاری آئین عصر کتاب و تجلیل از نویسنده فرهیخته محمد مسعود کیایی

عصر کتاب و تجلیل از نویسنده ارزشمند «مسعود کیایی» با حضور مدیر، معاونین و دیگر مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نویسندگان و شاعران و اصحاب رسانه فرهیخته استان، بعد از ظهر امروز یکشنبه  در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، در ابتدای مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و ذکر یاد و نام  شهیدان پرافتخار انقلاب اسلامی، برنامه های در دست اقدام اداره فرهنگ و ارشاد به مناسبت دهه مبارک فجر را اعلام نمود.

فاضلی آثار و تالیفات مسعود کیایی را بسیار ارزشمند و مایه مباهات استان معرفی کرد و اظهار داشت: کتاب های تاثیرگذاری از این نویسنده به چاپ رسیده است که از میان آنها می¬توان به خاص بانو اشاره کرد که در سال 1400 توسط خانه ادبیات کشور، جزء آثار برتر کشور انتخاب شد.

وی در ادامه گفت: با افتخار آمادگی خود را برای برگزاری چنین مراسماتی برای سایر نویسندگان و هنرمندان  اعلام می نماییم و و از موسسه های فرهنگی و هنری که دغدغه فرهنگی دارند و همکاری می نمایند، سپاسگزاری می نمایم. 

فاضلی همچنین با تسلیت مجدد درگذشت علی اشرف نوبتی «پرتو کرمانشاهی» به خانواده آن مرحوم،هنرمندان و مردم کرمانشاه از ایشان به نیکی یاد نمود  و همچنین از مراحل پیگیری که جهت ایجاد قطعه هنرمندان در باغ فردوس کرمانشاه توسط این مدیریت و مدیریت های قبلی انجام شده توضیحاتی ارائه نمود و خواستار همکاری اصحاب رسانه و سایر هنرمندان جهت تعامل هرچه بیشتر و همکاری در مسائل فرهنگی استان شد.

 سپس محمد مسعود کیمیایی ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم به حضار از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دلیل حمایت و پشتیبانی از هنرمندان حوزه های مختلف، تشکر نمود و در مورد کتاب خاص بانو توضیحاتی را به افراد حاضر در سالن دادند .

وی در خصوص فعالیت فرهنگی خود اظهار داشت: داستان‌نویسی را به منزله کاری جدّی با نوشتن داستان کوتاه «نمایشگاه در سال ۱۳۶۰ و مادر در کویر در سال ۱۳۶۱» آغاز کردم؛ این‌ها داستان‌هایی هستند که به نظرم ارزش چاپ را داشتند و گرنه قبل از این‌ها هم می‌نوشتم ولی درخور نگهداری و چاپ نبودند.

 گفتنی است؛ کیایی که سال ۳۸ در کرمانشاه متولد شده است تاکنون بیش از ۱۴ عنوان کتاب از جمله «وقتی که مرگ آرامش است»، «عشق بی‌خبر می‌آید»، «روایت‌های راویان»، «آواز آب»، «خاص بانو»، «قصه‌های آذرکوچولو»، «به یادم درختی بنشان» و «کسی تنها نمی‌ماند» را تالیف کرده است و سال گذشته هم انتشارات سرانه ۲ کتاب دیگر با نام‌های «سالهای بی‌سرور» و «شاخه‌ای گل» را از این نویسنده کرمانشاهی چاپ کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا