اجتماعیکرمانشاه

دستگاه‌های اجرایی مکلف به دریافت تائیدیه معاینه فنی مورتورخانه‌های خود هستند

 دکتر منوچهر فخری عنوان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی مکلف به انجام بازرسی از موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی از به منظور اخذ تائیدیه معاینه فنی مورتورخانه های خود هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیران عضو کارگروه برگزار شد؛ با تاکید بر ضرورت نظارت اداره استاندارد بر مراکز آلاینده هوا عنوان کرد: براساس تبصره یک ماده ۱۷ قانون هوای پاک، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به انجام بازرسی از موتورخانه ها و سامانه های احتراقی از به منظور اخذ تائیدیه معاینه فنی مورتورخانه های خود می باشند بنابراین تمامی بهره‌برداران منابع ثابت آلوده کننده هوا، ملزم به رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی خود هستند.

وی افزود: این مراکز مکلفند تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها در هوا را اتخاذ نمایند و از سوخت مناسب، ترجیحاً گاز شهری استفاده نمایند. همچنین مکلف به انجام معاینه فنی سالانه از سامانه موتورخانه‌های خود، توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده می باشند و نسبت به دریافت گواهینامه معاینه فنی از سازمان ملی استاندارد مطابق با حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها اقدام نمایند.

فخری ادامه داد: با توجه به این موضوع مالکان و مسئولین مراکز اداری، بهداشتی و درمانی، خدماتی، عمومی و تجاری، به جهت کاهش انتشار آلاینده ها و بهینه سازی مصرف انرژی، ضروریست نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی موتورخانه های خود اقدام نمایند در غیر اینصورت طبق قانون جریمه می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: دو درصد از اعتبارات هر اداره را می توان به حوزه مدیریت سبز اختصاص داد و مقرر شد هر اداره‌ای با هماهنگی محیط زیست و اداره استاندارد در این زمینه اقدام کند. 

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات ماهیانه این کارگروه، تاکید کرد: باید برای جایگزین کردن سوخت‌های آلاینده در برخی صنایع برنامه ریزی و پیگیری شود تا شاهد کاهش آلاینده های هوا در استان باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا