اقتصادیکرمانشاه

سهم اشتغال کرمانشاه در بودجه سال آینده بیش از ۳۷ هزار شغل خالص است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان این‌که بر اساس لایحه بودجه سال آینده ۳۷ هزار و ۴۳۵ شغل خالص در استان ایجاد خواهد شد، گفت: برای تحقق این هدف باید به رشد هفت درصدی دست پیدا کنیم.

 

به‌ پایگاه خبری تحلیلی ماد، چهاردهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه روز دوشنبه به ریاست بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه با حضور مدیران استان در سالن شهدای استانداری با پیگیری چهار دستور کار برگزار شد.

«آب‌رسانی به شهر کرمانشاه» اولین دستور کار این جلسه بود که با هدف بهره‌برداری هر چه زودتر از این طرح، قرار شد پیگیری آن در تمام نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در دستور کار باشد و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف برای برداشتن موانع تکمیل طرح صورت گیرد.

دستور کار دوم نشست امروز «مصوبات کارگروه زیربنایی» بود که ۱۱ پیشنهاد درباره آن مطرح بود. یکی از مصوبات کارگروه زیربنایی، بیمارستان «ویانا» در شهر کرمانشاه بود که مقرر شد باتوجه به گذشت زمان زیادی از انعقاد قرارداد اجرای آن، مذاکراتی با پیمانکار طرح صورت بگیرد تا از بلاتکلیفی خارج شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه دراین‌باره گفت: سرمایه‌گذار بیمارستان یک شرکت خارجی است که با توجه به وضعیت فعلی امکان انتقال سرمایه آن به داخل وجود ندارد و لازم است پیگیری مناسب برای رفع موانع این انتقال سرمایه و تکمیل طرح صورت بگیرد.

درآمد ۲ هزار میلیاردی کرمانشاه از فروش اموال مازاد

 «حبیب الله وفایی» همچنین درباره دیگر دستور کار نشست امروز یعنی «لایحه بودجه سال ۱۴۰۱» گفت: لایحه بودجه سال آینده یک تغییر راهبردی نسبت‌به سال‌های گذشته داشته یعنی پایه‌ریزی لایحه بر مبنای تحقق رشد هشت درصدی در کشور.

در نشست امروز مقرر شد که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه منابع هم اقداماتی از جمله فروش اموال مازاد به‌ عنوان یکی از محل‌های تحقق درآمدهای دولت پیگیری شود.

به گفته‌ وفایی، بنابر پیش‌بینی اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه درآمد استان از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی حدود ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

سهم ۲ هزار میلیاردی کرمانشاه از صندوق توسعه و پیشرفت

صندوق پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه مهم‌ترین مصوبه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه بود که برمبنای آن باید همه دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۱، به ‌صورت برنامه محور اعلام کنند که چه سهمی از اشتغال و تولید مصوب شده را محقق خواهند کرد.

وفایی درباره صندوق توسعه و پیشرفت گفت: براساس احکامی که در لایحه بودجه سال آینده آمده و به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده ‌است، این صندوق برای اولین‌بار تشکیل‌شده و بخشی از منابع تامین مالی برای برنامه‌های توسعه کشور و استان در آن در نظر گرفته‌شده به طوری که حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۴ در این صندوق و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و سهم کرمانشاه هم از این رقم چیزی حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

سهم اشتغال کرمانشاه از بودجه ۱۴۰۱ اعلام شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان این‌که در لایحه بودجه سال آینده ۳۷ هزار و ۴۳۵ شغل خالص در استان ایجاد خواهد شد، گفت: برای تحقق این هدف باید به رشد هفت درصدی دست پیدا کنیم.

وفایی میزان اشتغال پیش‌بینی‌شده برای کل کشور را هم یک میلیون و ۶۸ هزار شغل اعلام و عنوان کرد: برای تحقق این هدف باید به رشد هشت درصدی دست پیدا کنیم که برای آن ۵۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری داخلی و سایر منابع عمومی در نظر گرفته شده‌ است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا