اجتماعیکرمانشاه

تأكيد استاندار كرمانشاه بر مردمي شدن برنامه هاي كميته امداد/

استاندار كرمانشاه از كميته امداد به عنوان نهادي مردمي، حمايتي و انقلابي نام برد و گفت: كميته با توسعه برنامه هاي توانمندسازي و مهارت آموزي براي جامعه تحت پوشش مي تواند نقش موثري در كاهش نرخ بيكاري و افزايش اشتغالزايي داشته باشد. 

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد؛ «بهمن اميري مقدم» در ديدار با قائم مقام كميته امداد كشور كه با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري و مديركل كميته امداد استان برگزار شد؛ ضمن تقدير از تلاش هاي صورت گرفته براي اهداي 400 سري جهيزيه به زوج هاي جوان در دومين روز از دهه مبارك فجر گفت: اين نهاد انقلابي براي حمايت از اقشار كم برخوردار همواره در عرصه هاي مختلف با مشاركت مردم اقدامات موثري انجام داده و بي شك شايسته تقديراست.

وي افزود: كميته امداد براي ايجاد اشتغالزايي پايدار مي تواند با بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي موجود ضمن ترغيب و تشويق مددجويان به مهارت آموزي در پرداخت حمايت هاي تسهيلاتي تسريع ايجاد كند و با تسهيل امور زمينه رشد كسب و كارهاي شكل گرفته را نيز فراهم كند. 

استاندار كرمانشاه از نقش كميته امداد درايجاد اميد در جامعه و افزايش خودباوري و خوداتكايي در بين مددجويان با اجراي طرح هاي اشتغالزايي و مهارت آموزي تشكر كرد و گفت: كميته امداد ظرفيت بزرگي براي تداوم روند كاهشي نرخ بيكاري دارد و از برنامه هاي اين نهاد انقلابي حمايت خواهيم كرد. 

وي برگزاري پويش هاي همدلي و كمك هاي مومنانه را اقدامي مناسب و نماد همراهي مردم براي كمك به اقشار كم برخوردار در بحرانها و به ويژه كرونا دانست و گفت: علاوه بر اين مهم ترويج فرهنگ خير و احسان با هدف محروميت زدايي و توانمند سازي بايد از برنامه هاي راهبردي باشد زيرا مشاركت مردم را در پي دارد.

نماينده عالي دولت در استان؛ تمرکز برامدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انساني و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش را خاطرنشان ساخت و تصريح كرد: تحقق اين مهم سبب ايجاد اشتغال پايدار براي اقشار نيازمند و ارائه خدمات اجتماعي و حمايتي در جهت توانمندسازي نيازمندان مي شود و البته تأكيد داريم خدمات حمايتي بايد به صورت كمي و كيفي بهبود يابد.

اميري مقدم مردمي شدن فعاليت هاي كميته امداد را اقدامي مناسب براي ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی دانست و بيان كرد: با مشاركت مردم و انجام حمایت‌های مادی و معنوی افراد كم برخودار امكان پيشبرد اهداف توانمندسازي نيز ميسر مي شود. 

وي با تاكيد بر ايجاد زمينه هاي لازم براي بكارگيري زنان سرپرست خانوار در كارگاه ها و مراكز توليدي افزود: كميته امداد در كنار خدمات رساني به مددجويان تحت پوشش خود ضرورت دارد كه برنامه هاي خود را براي توانمندسازي آنها به ويژه زنان سرپرست خانوارها را عملياتي نمايد زيرا اين مهم علاوه بر توانمندسازي زمينه ايجاد اشتغال در جامعه را نيز فراهم خواهد ساخت.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: توانمندسازي مدجويان و افراد تحت پوشش كميته امداد و ديگر نهادهاي حمايتي كاري بسيار ارزشمند است لذا زمينه ايجاد توانمندسازي اين افراد در استان بايد فراهم شود.

مقام عالي استان تصريح كرد: در كمك رساني به افراد كم برخوردار بايد تلاش شود كه آبرو و كرامت آنها حفظ شود و دين اسلام در اين زمينه دستورات مهم و ارزشمندي دارد. وي همچنين از مديران استان خواست كه با توجه به نزديكي پايان سال ضمن سركشي از خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد و افراد مستمند، تلاش خود را براي همراهي و هماهنگي بيشتر به منظور ارائه خدمات و كمك رساني به اين افراد بكار بگيرند.

امروز در مراسمي 400 سري جهيزيه به زوج هاي جوان تحت پوشش كميته امداد اهدا شد و از خیرین و نیکوکاران، کارآفرینان نمونه در حوزه کمک به مددجویان کمیته امداد، نخبگان نمونه زیرپوشش کمیته امداد و مادران نمونه مددجو با اهدای لوح تقدیر شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا