اجتماعیقضاییکرمانشاه

رسیدگی به مشکلات مردم هم زمان با دهه مبارک فجر در دادگستری کل استان کرمانشاه

هم زمان با دهه مبارک فجر انجام شد؛ رسیدگی به مشکلات ۲۷۰ نفر از شهروندان در میز خدمت دادگستری استان کرمانشاه
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، به مناسبت دهه مبارک فجر، میز خدمت و دیدار مردمی مسئولان ارشد دستگاه قضایی استان کرمانشاه، روز دوشنبه در دادگستری کل برگزار شد.
این دیدار مردمی با حضور رئیس کل دادگستری، رئیس محاکم عمومی و انقلاب، معاون دادستان و روسای اجرای احکام، مدیران کل ثبت اسناد، پزشکی قانونی و اداره زندانها در نمازخانه پیامبر اعظم (ص) دادگستری کل استان کرمانشاه  برگزار شد.
در این دیدار ۲۷۰ نفر از شهروندان استان به‌ صورت مستقیم، درخواست‌ها و مشکلات خود را با مسئولین عالی قضایی استان در میان گذاشتند.
دکتر توسلی زاده در حاشیه این دیدار گفت: هدف اصلی دادگستری استان کرمانشاه در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، آسان کردن زندگی برای مردم است که باید الگوی همه دستگاه‌ها باشد.
 وی خاطرنشان ساخت: در ارتباط چهره به چهره، جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف از مباحثی است که باید مد نظر قرار دهیم و به دست آوردن رضایتمندی مردم باید هدف نهایی ما باشد
رئیس کل دادگستری یادآور شد: براساس فرموده مقام معظم رهبری باید سه خصیصه مردمی بودن، ضد فساد و انقلابی بودن در دستگاه قضایی موج بزند. مردمی بودن یعنی قوه قضاییه پناهگاه مردم شود و مردم درخواست‌های خود را مطرح کنند، در این مسیر لازم است دسترسی مردم به دستگاه قضا و عدالت آسان شود. لذا باید دسترسی مراجعین به دادگستری به بالاترین مقام‌ها آسان باشد و مردم بتوانند مشکلات خود را در کوتاه‌ترین زمان به مسئولان اطلاع دهند.
وی افزود: به همه مدیران اجرایی توصیه می کنم که موانع دسترسی مردم و ملاقات با شهروندان را بردارند و به‌صورت مستمر با آنان دیدار رو در رو داشته باشند زیرا این کار باعث کاهش واسطه‌گری و فساد در جامعه خواهد شد.
لازم به ذکر است برنامه مستمر ملاقاتهای مردمی دکتر توسلی زاده روز‌های دوشنبه هر هفته در دفتر ایشان برگزار می‌شود و در همین راستا، رئیس کل دادگستری و  مدیران ارشد قضایی استان در ۲۸ ماه گذشته بیش‌ از ۱۹۵ هزار ملاقات فردی با شهروندان کرمانشاهی داشته‌اند و به مشکلات آنها رسیدگی کرده اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا