اجتماعیکرمانشاه

تأكيد استاندار كرمانشاه بر تبيين كاركردهاي رسانه و ارتقاي سواد رسانه اي

استاندار كرمانشاه ضمن تأكيد بر لزوم تقويت و گسترش برنامه هاي آموزشي خانه مطبوعات براي خبرنگاران گفت: تبيين كاركردهاي رسانه و ارتقاي سواد رسانه اي راهبردي موثر در عرصه اطلاع رساني و آگاهي بخشي است و مي تواند زمينه اعتمادزايي و اميد آفريني را فراهم كند.

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد؛ «بهمن اميري مقدم» در ديدار با اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات استان ضمن تأكيد بر لزوم توسعه برنامه هاي آموزشي با رويكرد ارتقاي سواد رسانه اي در جامعه گفت: جهاد تبيين و روايتگري انقلاب اسلامي كه در بيانيه گام دوم نيز بر آن تأكيد شده با نقش آفريني رسانه ها محقق مي شود.

وي افزود: خانه مطبوعات بايد به عنوان تشكل صنفي رسمي رسانه اي براي تنويرافكارعمومي، بيان حقايق و روشنگري به عنوان راهبردي موثر براي مقابله با جريان تحريف بايد نقش هماهنگ كننده و محوري ايفا كند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه تشريح و تبيين كاركردهاي رسانه در جامعه مي تواند سبب تقويت فعاليت عرصه اطلاع رساني و آگاهي بخشي شود، اظهار داشت: تاريخ مطبوعات كرمانشاه نشان مي دهد كه اين استان داراي سوابق ارزنده اي درعرصه رسانه با حضور شخصيت هاي برجسته و روزنامه نگاران فرهيخته بوده است و امروز با لحاظ داشت اين ميزان فعاليت بايد رسانه هاي پوياي استان در سطح كشور داراي جايگاه ملي باشند.

 مقام ارشد استان به لزوم پويايي رسانه هاي رسمي در توليد محتوا با استفاده از ابزارهاي نوين اطلاع رساني و حضور فعالانه در فضاي مجازي اشاره كرد و گفت: رسانه ها در عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات و ظهور شبكه هاي اجتماعي مي توانند به پايگاه مورد اعتماد مردم براي انتشار اخبار تبديل شوند و در جنگ نرم با انتشار به موقع، سريع و مبتني بر واقعيت اخبار و گزارش ها، فضاي آگاه سازي و روشنگري را به لحاظ شاخص كمي و كيفي بهبود دهند.

وي رسالت مهم و خطير فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات را براي ساماندهي و تقويت مهارتهاي تخصصي خبرنگاران با آموزش مستمر خاطرنشان ساخت و گفت: فضاي رسانه به دليل پويايي از جذابيت مناسبي براي كار و فعاليت برخوردار است ولي انتظار داريم آموزش مدون و مستمر قبل از ورود به عرصه خبر در اولويت قرار گيرد و خبرنگاران با شناسنامه مشخص و بر اساس رسالت حرفه اي وارد عرصه رسانه شوند.

اميري مقدم به حمايت ويژه مقام ارشد استان براي گسترش برنامه هاي تقويت نقش رسانه هاي چاپي، برخط، پايگاه هاي خبري و خبرگزاري ها اشاره كرد و بيان داشت: برگسترش تعامل نظام مند و همكاري دستگاه هاي اجرايي با رسانه ها به لحاظ كاركردهاي موثر در حوزه اطلاع رساني و تأثير گذاري بر افكار عمومي تأكيد داريم و طبعاً در اين عرصه حل مشكلات صنفي و رفاهي روزنامه نگاران را نيز با همكاري نهادهاي متولي از جمله خانه مطبوعات به عنوان تشكل رسمي و صنفي اين حوزه پيگيري مي كنيم.

استاندار كرمانشاه تقويت فضاي مطالبه گري و نقد منصفانه و اخلاق مدارانه را اقدامي مطلوب براي بهبود فرآيندها ارزيابي كرد و تصريح كرد: خانه مطبوعات و اهالي رسانه براي جلب مشاركت مردم در توسعه استان پاي كار بيايند و بي شك مي توانند در مسير پيشرفت و پيشبرد برنامه هاي تدوين شده موثر باشند.

وي توجه به اقتصاد رسانه و ترويج برنامه هاي آموزشي، فرهنگي و مديريتي را براي توسعه كمي و كيفي فعاليت هاي رسانه امري مهم دانست و گفت: خانه مطبوعات مي تواند در اين زمينه بسيار مطلوب كار كند و حتماً حمايت ويژه اي خواهيم داشت.

اميري مقدم تأكيد كرد: معرفي قابليت ها و ظرفيت هاي كرمانشاه به عنوان سينه ستبر و چهره زيباي ايران اسلامي امروز يك راهبرد براي پيشبرد برنامه و از جمله حضور سرمايه گذاران در استان است و بر اين مهم اعتقاد و باور داريم كه براي توسعه بايد از مشاركت مردم و جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي بر اساس اولويت هاي مشخص شده در اسناد مطالعاتي و طرح هاي آمايش سرزميني بهره بگيريم.

وي گفت: انتظار داريم براي انسجام و همراهي و همدلي در بين رسانه ها تلاش شود و اميد در جامعه تقويت گردد تا روحيه خودباوري گسترش يابد و رسانه ها با دوري از حاشيه ها به پايگاه اميد آفريني و اعتمادزايي تبديل شوند و ارتباط با مردم و مسوولان را تسهيل و مطالبات مطرح و پيگيري شود.

در اين نشست مديرعامل خانه مطبوعات و اعضاي هيأت مديره به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص برنامه هاي عرصه اطلاع رساني و آگاهي بخشي 

و اهداف اين تشكل صنفي پرداختند و ضمن ارائه گزارشي از آسيب‏ شناسي فعالیت های رسانه ای، ساز و كارهاي لازم برای ارتقاي كمي و كيفي رسانه های استان را تشريح كردند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا