انتظامی ، امنیتیکرمانشاه

نگاه پليس به پديده شوم مواد مخدر اجتماعي و اعتقادي است

فرمانده انتظامي شهرستان کرمانشاه گفت: نگاه پليس به پديده شوم مواد مخدر نگاهي اجتماعي و اعتقادي است و براي حل اين معضل بزرگ که بيشتر خانواده ها با آن درگير هستند، يک عزم ملّي لازم بوده و بايد يک بسيج همگاني براي ريشه‌ کن کردن اعتياد در جامعه تشکيل شود. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، سرهنگ “علیرضا دلیری” اظهار داشت: بيشترين فعاليت و تاثير در امر مبارزه با مواد مخدر از سوي پليس است ليکن به تنهايي نمي توان در اين موضوع گسترده موفق بود و نياز است که همه دستگاه ها و کميته ها دست به دست هم داده براي مقابله با اين پديده خانمان سوز و شوم اجتماعي تلاش كنند.

وي با بيان اينکه به موضوع امنيت بايستي فراتر از شعار نگريست، افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر يکي از اولويت هاي اصلي پليس است زيرا كه پيشگيري از ترويج اعتياد در يك جامعه، شاخصه اي اثربخش براي جلوگيري از بسياري از آسيب هاي اجتماعي به شمار مي رود.

سرهنگ دلیری آموزش و ارتقاء مهارت، را از اركان ضروري مبارزه با مواد مخدر دانست و خاطر نشان كرد: با توجه به توليد و گسترش مواد مخدر صنعتي جديد ، مقابله هدفمند و موثر پليس از طريق کسب دانش، علم و آخرين اطلاعات روز، از ضروريات پليس در امر مبارزه با مواد مخدر در جهان امروزي است. 

رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه ادامه داد: در زمينه مبارزه با مواد مخدر نياز به همکاري خانواده ها و دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي داريم و اين مهم به تنهايي ميسر نمي شود زيرا امروز مصرف مواد مخدر به همه اقشار، گروه ها و سنين مختلف سرايت کرده و همه بايد در اين زمينه هوشيار باشند تا در اين دام گرفتار نشوند. 

وی همچنین با اشاره به اينكه نيروي انتظامي با درك عميق اين مسئله كه پيشگيري از اعتياد جداي از آسيب هاي روحي وارده بر معتاد و اطرافيان از تحميل هزينه هاي سنگين بر اقتصاد كشور و خانواده ها جلوگيري مي كند خاطر نشان كرد: مسئولان ذي ربط لازم است در زمينه دستگيري و اعزام معتادان به كمپ هاي ترك اعتياد پيگيري هاي لازم را انجام دهند.

سرهنگ دلیری در پايان انجام فعاليت هاي پيشگيرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و خاطر نشان کرد: فعاليت هاي خوبي در بحث پيشگيري انجام شده اما ما در ابتداي راه هستيم و بايد فعاليت هاي بيشتري انجام دهيم زيرا اين پديده يک بحران اجتماعي است و تمام جامعه بايد دست در دست هم با اين پديده مبارزه کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا