اقتصادیکرمانشاه

استاندار: کرمانشاه برای رهایی از ۵ دهه بیکاری، نیازمند معافیت مالیاتی است

استاندار كرمانشاه گفت: کرمانشاه برای جبران خسارت‌های گسترده در طول هشت سال‌ جنگ تحمیلی  و تبعات ناشی از نرخ بالای بیکاری در بیش از ۵۰ سال اخیر، نیازمند مشوق‌های معناداری مانند معافیت هاي مالياتي و تسهيل حضور سرمايه گذاران است.

 

 به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد؛ بهمن امیری مقدم در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد به صورت ارتباط تصویری و معاونین وزارت اقتصاد، نمایندگان اورامانات و قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس و نمایندگان اتاق بازرگانی و بخش صنعت استان برگزار شد؛ عنوان کرد: کرمانشاه هشت سال قهرمانانه در مقابل دشمن سینه سپر کرد و شهدای بسیاری را تقدیم ایران اسلامی کرد و در طول سال‌های جنگ بسیاری از زیرساخت‌های این استان ویران شد از پروسه توسعه بازماند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: کرمانشاه، این سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شایسته یک نگاه ویژه از سوی دولت است. 

وی گفت: از وزیر اقتصاد تقاضا داریم در صورت امکان استان کرمانشاه را از مالیات معافیت کنند تا یک مشوق مهم برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ایجاد شود‌ و شاهد رونق تولید و اشتغال در این منطقه باشیم‌‌.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تعداد زیاد مصوبات به تنهایی ملاک موفقیت یک دستگاه نیست بلکه اقدامات عملی که برای اجرایی شدن این مصوبات صورت گرفته، مهم است. 

وی همچنین عنوان کرد: طی دو هفته اخیر به صورت فشرده پرونده‌های متقاضیان تسهیلات اشتغال به بانک ها ارسال شده و اکنون این میزان به دو برابر سهمیه استان رسیده است. 

استاندار کرمانشاه گفت: برخی استان ها در این پروسه عقب تر از سهمیه در نظر گرفته شده هستند و تقاضا داریم در کنار تسریع در بررسی پرونده‌های ارسالی، مازاد سهمیه دیگر استان ها را در اختیار کرمانشاه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از وضعیت پرویزخان اظهار تاسف کرد و گفت: در بازدیدی که داشتیم متاسفانه این مرز وضعیت مناسبی ندارد و تداوم این نابسامانی فعلی زیبنده کشور نیست و ضرورت دارد هرچه سریع تر فاز دوم طرح جامع ساماندهی پرویزخان، اجرایی و این مشکلات، اصلاح شود‌.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: همچنین تقاضا داریم بخشی از ارزش افزوده‌ای که از بخش خصوصی اخذ می شود به استان برگردانده شود تا با استفاده از آن زیر ساخت های لازم را برای واحدهای تولیدی فراهم کنیم و به تدریج شاهد یک تحول و توسعه مناسب در کرمانشاه باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا