اجتماعیکرمانشاه

استاندار: سیاه معرفی کردن کرمانشاه هنر نیست

استاندار کرمانشاه گفت: همه باید برای توسعه استان تلاش کنیم و کرمانشاه را به جایگاه واقعی آن یعنی محوریت غرب کشور برسانیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهمن امیری مقدم که بعنوان سخنران راهپیمایی ٢٢ بهمن در کرمانشاه سخن می گفت، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه مردم از همه اقشار در کنار هم و پشت سر امام(ره) بودند و همین وحدت رمز اصلی پیروزی انقلاب بود.

وی به دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاسی، استقلال کشور و تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشتشان مهمترین دستاورد انقلاب است. امروز این مردم هستند که با رای خود مسئولین را انتخاب کنند و به واقع خودشان حاکم بر سرنوشت خود هستند.

امیری مقدم با بیان اینکه امروز اقتدار منطقه ای و فرامنطقه ای داریم، گفت: امروز دنیا روی ما حساب می کند و در مذاکره با دیگر کشورها از موضع قدرت از حقوق کشور دفاع می کنیم.

وی به قدرت نظامی کشور هم اشاره کرد و گفت: امروز به برکت خون شهدا دستاوردهای خوبی در حوزه نظامی داریم. در جنگ تحمیلی هم با وجود اینکه همه کشورها به صدام کمک می کردند و ما تنها بودیم اجازه ندادیم وجبی از خاک ایران جدا شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قدرت نظامی ایران در میدان سیاسی نیز بسیار اثرگذار است، عنوان کرد: در کنار دیپلماسی باید قدرت نظامی هم داشته باشیم و همین قدرت باعث شده در میز مذاکرات با قدرت با طرف های دیگر صحبت کنیم.

وی به دستاوردهای علمی کشورمان در سالهای پس از انقلاب هم اشاره کرد و گفت: امروز در حوزه های علوم نوین حرف های بسیاری برای گفتن داریم. در حوزه پزشکی نیز در حالیکه قبل از انقلاب پزشکان بسیاری از دیگر کشورها به ایران می آمدند، اما اکنون پزشکان متخصص ما سخت ترین کارها را انجام می دهند.

وی افزود: امروزه در شرایط تحریم جوانان ما در جهاددانشگاهی و دانشگاه ها کارهای علمی بزرگی انجام داده اند و بسیاری از نیازهای کشور را مرتفع ساخته اند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی و رفاهی هم پیشرفت های خوبی حاصل شده، گفت: امروز همه شهرهای ما از نعمت گاز و آب و برق و ارتباطات برخوردارند و کمتر روستایی داریم که از این نعمات بی بهره باشد.

وی افزود: البته قبول داریم که وضعیت معیشتی مردم خوب نیست که بخش زیادی از آن نشات گرفته از تحریم های ظالمانه و بخشی هم ناشی از مدیریت های بی کیفیت گذشته است و همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش به ظرفیت های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کرمانشاه با همه مشکلات موجود، اما ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف دارد که باید همه تلاش کنیم این ظرفیت ها بالفعل درآید.

وی به مشکل بیکاری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مشکل بیکاری در استان به قبل از انقلاب بر می گردد، اما با توجه به ظرفیت های بالای استان در بخش های مختلف طی این سالها می شد خیلی کارها انجام داد که متاسفانه صورت نگرفته است.

امیری مقدم با انتقاد از سیاه معرفی کردن کرمانشاه، گفت: متاسفانه برخی مدیران گذشته استان مدام عنوان می کردند که کرمانشاه در قتل، سرقت و … رتبه اول را دارد. این که هنر نیست که استان را سیاه معرفی کنیم. باید از آنان پرسید چرا به دنبال حل مشکلات نرفتید.

وی افزود: می گوییم کرمانشاه مشکل بیکاری دارد و برای ایجاد اشتغال باید سرمایه گذاری در استان شکل بگیرد، اما در این شرایط استان را سیاه معرفی کرده و مقابل راه سرمایه گذاران مانع ایجاد می کنیم. طبیعی است که در این شرایط سرمایه گذار به کرمانشاه نمی آید. 

وی ادامه داد: به همه دستگاه ها گفته ام که باید کرمانشاه را خوب معرفی کنند. شما مردم هم باید در این زمینه کمک کنید و از استانتان بد نگویید. مشکلات زیادی در استان وجود دارد و من و شما باید این مشکلات را حل کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خودم را خادم شما می دانم و برای چیزی جز خدمت به کرمانشاه نیامده ام، گفت: همه باید برای توسعه کرمانشاه تلاش کنیم و کرمانشاه را به جایگاه واقعی آن یعنی محوریت غرب کشور برسانیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا