اقتصادیخودروکرمانشاه

باباخانی :خواستار تامین اعتبار شش هزار میلیارد تومانی برای به ظرفیت کامل رساندن کارخانه خودروسازی کرمانشاه شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار تامین اعتبار شش هزار میلیارد تومانی برای به ظرفیت کامل رساندن کارخانه خودروسازی کرمانشاه شد. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهزاد باباخانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور مجازی وزیر اقتصاد برگزار شد، با بیان اینکه کارخانه ایران خودرو کرمانشاه قرار بود با ظرفیت یکصد هزار دستگاه در سال تولید داشته باشد، افزود: اکنون تولیدات این واحد ۳۰ هزار دستگاه در سال و زیر ظرفیت است.

وی اعتبار مورد نیاز برای به ظرفیت کامل رساندن این کارخانه را شش هزار میلیارد تومان برآورد کرد و خواستار همراهی وزارت اقتصاد برای تامین این اعتبار شد.

موضوع دیگری که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به آن اشاره کرد بلاتکلیفی ۹ ماهه منطقه‌ آزاد تجاری قصرشیرین بود که اردیبهشت امسال در کنار شش منطقه دیگر مورد تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، اما از آن زمان تاکنون کاری در این منطقه انجام نشده است.

باباخانی بر لزوم تعیین تکلیف هرچه زودتر اساسنامه، سازمان مسئول و اعضای هیأت مدیره این منطقه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر همه چیز درباره این منطقه مبهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین خواستار اجرای فاز دوم طرح جامع گمرک پرویزخان شد و اظهار کرد: فاز اول این طرح به همت گمرک ایران و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان اجرا شد، اما اگر فاز دوم آن عملیاتی نشود، سرمایه‌گذاری صورت گرفته در فاز اول نیز از دست خواهد رفت.

باباخانی از پرویزخان به عنوان بزرگترین مرز زمینی با عراق یاد کرد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روزانه در شرایط پیک، هزار تا ۱۲۰۰ کامیون بار از این مرز تردد دارد.

خواسته دیگر وی از وزارت اقتصاد و دارایی اختصاص سهمیه ویژه ۵۰۰ میلیارد تومانی به کرمانشاه از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، این استان در زمینه معرفی طرح‌ها پیشتاز بوده و به علاوه نرخ بیکاری بالای استان می‌طلبد سهم بیشتری به کرمانشاه اختصاص یابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا