اقتصادیدولتکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: در ساخت پروژه‌های نهضت ملي مسكن باید از پیمانکاران و نیروی کار بومی استفاده شود

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: با توجه به معضل بیکاری استان در پروژه های جهش تولید و تأمین مسکن باید از پیمانکاران، نیروی کار بومی و مصالح ساختمانی تولید استان استفاده شود. 

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد؛ بهمن امیری مقدم در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه که با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شهرستان های کرمانشاه و اسلام آباد و دالاهو در مجلس برگزار شد؛ عنوان کرد: امروز با شروع عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن با هدف تامین نیاز مسكن براي مردم شریف کرمانشاه، یک روز مبارک است و روزی هم که این خانه ها تحویل مردم داده شود نیز چنین ویژگی دارد.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا نهضت ملی مسکن کاملا به ثمر بنشیند و خانواده ها لذت و طعم این خدمت ماندگار را بچشند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: امروز عملیات اجرایی ۱۸۴۷۷ واحد مسکونی آغاز می شود و بر اساس برنامه چهار ساله باید استان بیش از ۲۵۷۸ هکتار زمين تهیه شود و در اختیار این طرح ملی قرار گیرد.

مقام ارشد استان خاطرنشان ساخت: با تلاش های صورت گرفته زمین مورد نیاز این طرح تا دو سال آینده که حدود ۱۰۰۰ هکتار بوده، تامین شده است.

مدیر ارشد استان ادامه داد: به کمیسیون زیربنایی و ماده ۵ ابلاغ شده که موانع موجود در مسیر اجرایی این زمین ها را هرچه سریعتر برطرف کند و سریع تر در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد و تامین بقیه زمین مورد نیاز هم در دست اقدام است.

وی ادامه داد: اولویت ما در تامین زمین از طریق اراضی دولتی و آزادسازی آن ها برای این طرح است.

امیری مقدم استفاده از ظرفیت بافت فرسوده را دیگر اولویت این طرح دانست و گفت:  بافت فرسوده در کرمانشاه کاملا نیازمند نوسازی است و از ظرفیت نهضت ملی مسکن در این زمینه استفاده خواهیم کرد. همچنین الحاق اراضی مناسب هم در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و معضل بیکاری استان در پروژه های مسکن ملی باید از پیمانکاران و نیروی کار بومی استفاده شود و برای ساخت واحدها از مصالح ساختماني توليد استان استفاده شود تا مردم عزیز کرمانشاه شاهد ثمرات و برکات این نهضت ملی در ابعاد مختلف باشند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: باید در پروژه های نهضت ملی حتما از همان ابتدا نیازهای خدماتی، آموزشی و رفاهی دیده شود و یک مجتمع کامل برای زندگی تحویل مردم داده شود.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در استان کرمانشاه در قالب نهضت مسکن بیش از ۱۱۶ هزار واحد را در زمان پیش بینی شده را تامین کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا