اجتماعیدولت

دولت باید بتواند زمینه‌ای را فراهم کند که از ظرفیت مردم در میدان عمل بهره ببرد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم بر لزوم ایجاد سازوکار‌های لازم از سوی دولت برای استفاده از نظرات مردم در پیشبرد کار‌ها تاکید کرد 

 

به گزارش واحد سیاسی پایگاه خبری تحلیلی ماد،سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم در نشست خبری آغاز فعالیت قرارگاه دانشجویی عهد که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: بعد از دو سال ایجاد وقفه در شکل برگزاری اردو‌های جهادی امیدواریم امسال شاهد حضور باشکوه دانشجویان در مناطق محروم باشیم.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مشکلات کشور با حضور مردم در میدان حل می‌شود، تصریح کرد: رهبری بار‌ها در سخنرانی‌های خود فراهم کردن بستر‌های مناسب برای حضور مردم در صحنه را متذکر شده اند و خطاب آن‌ها هم به دولت‌ها بوده، اما اینکه دولت‌ها چگونه عمل کرده اند که رهبری بعد‌ها جوانان را خطاب قرار دادند و از آن‌ها خواستند که مستقیما به میدان بیایند و به صورت آتش به اختیار کار را انجام دهند، جای تامل دارد.

مدنی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بحث استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای به کار بردن توانایی‌های مردم را به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات کشور مطرح کرده اند گفت: اخیرا نیز در دولت سیزدهم رهبری دوبار دولت را در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری و در دیدار تصویری با مردم قم مخاطب قرار داد و تاکید کردند که ما برای حل مشکلات چاره‌ای جز به میدان آوردن مردم نداریم همچنین رهبر انقلاب تاکید کردند این دولت که داعیه مردمی بودن را دارد نباید به جوسازی‌هایی که در مورد حضور دولتمردان در بین مردم صورت می‌گیرد توجه کند و همچنین گفتند که اگر دولتمردان نمی‌توانند مشکلات را حل کنند دلیل آن را به مردم بگویند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم بر لزوم ایجاد سازوکار‌های لازم از سوی دولت برای استفاده از نظرات مردم در پیشبرد کار‌ها تاکید کرد و افزود: دولت باید بتواند زمینه‌ای را فراهم کند که از ظرفیت مردم در میدان عمل بهره ببرد و این نیازمند مکانیزمی است که دولت باید آن را ایجاد کند.

وی ایجاد مکانیزم نظارت مردمی از سوی دولت را یکی دیگر از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت برشمرد و افزود: نقطه کلیدی و پررنگ بیانات رهبری این است که ما هر جا در چالش‌های کشور مردم را به میدان آوردیم پیروز شدیم و هر موقع از ظرفیت مردم استفاده نکرده ایم شکست خورده ایم.

مدنی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به دولت سیزدهم در جهت بازگشت به مفاهیم اولیه انقلاب و بازگشت مردم به صحنه امیدوار است، گفت: نکته اساسی این است که ما چه قدر آماده شده ایم که پاسخگوی دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب باشیم. به هر روی امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی و مسئله امید آفرینی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب هستند که ایشان در بیانات خود نیز رفع این دغدغه‌ها را به واژه جهاد مزین کرده اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم با اشاره به تاکید رهبری در خصوص راه اندازی نهضت تبیین تصریح کرد: باید کار نهضتی و جهادی در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی برای کسانی که در این اردو‌ها مشارکت می‌کنند خیلی خوب هستند و رهبری نیز در سه مورد دست خطی که خطاب به اعضای هیئت آل یس که ما در آن فعالیت می‌کردیم نوشتند فرموده اند این احساس آبادانی و عمران برای خودتان است، افزود: آقای خان محمدی مسئول هیئت آل یاسین به رهبر انقلاب گفت ما همان‌هایی هستیم که ۲۰ سال قبل از شما دستنوشته و چفیه گرفتیم و رهبری هم او را شناختند و پرسیدند آقای خان محمدی شما چقدر توانسته اید که مردم مناطق محروم را هم پای کار بیاورید و این یک تذکر جدی است. با این وجود سوال این است که ما با برگزاری اردو‌های جهادی چه قدر توانسته ایم مردم را برای حل مشکلات کشور به میدان بیاوریم. معتقدم مسئله وقتی حل می‌شود که ما بتوانیم مردم مناطق محروم را با مشکلات درگیر کنیم.

مدنی بر لزوم رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در قالب اردو‌های جهادی تاکید کرد و افزود: این بد است که ما بیست گروه جهادی در حوزه اقتصاد برای اینکه آن‌ها را پای کار اشتغال بیاوریم، نداریم و این در حالی است که دغدغه مردم کار اقتصادی است.

مدنی با بیان اینکه دغدغه اول رئیس جمهور ایجاد سازوکار برای به میدان آوردن مردم به ویژه در حوزه چالش‌های اصلی کشور نظیر اقتصاد است، تصریح کرد: اقتصاد اصلی‌ترین مشکل مناطق محروم است. با این وجود ما در دولت احساس می‌کنیم که رویکرد دولت سیزدهم برای رسیدگی به مناطق محروم و استفاده از ظرفیت مردم برای بهبود چالش‌های کشور خیلی متفاوت‌تر از دولت سابق است؛ لذا سازوکار‌هایی مد نظر قرار گرفته که از جمله این سازوکار‌ها موضوع جهادسازندگی، توجه به بودجه مناطق محروم و همچنین توجه دولت در جهت حمایت، پشتیبانی و تسهیلگری برای گروه‌های مردمی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا