اقتصادیکرمانشاهکشاورزی

بستر سرمایه‌گذاری برای گیاهان دارویی در کرمانشاه فراهم است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: بستر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان فراهم است و جهاد کشاورزی براساس خواست شرکت سرمایه گذار آمادگی دارد شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی و توسعه کشت زعفران و صنایع وابسته را فراهم کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، شهریار قاسمی» روز سه‌شنبه در نشستی با سرمایه گذار بخش خصوصی گیاهان دارویی، با معرفی قابلیت‌های کشاورزی کرمانشاه افزود: وجود ۱۱ اقلیم و طبیعت چهار فصل کرمانشاه، این خطه را به بستری مهم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل کرده است.

وی به ظرفیت های مناسب استان در حوزه خاک کشاورزی اشاره کرد و افزود: تصمیم داریم پروسه تولید در کرمانشاه را ساماندهی کنیم و تولید را به صنایع تبدیلی وصل کرده و ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی را بالا ببریم.

رییس جهاد کشاوری کرمانشاه، کشاورزی قراردادی را رکنی مهم در تولید پایدار عنوان کرد و گفت: در کشت های مختلف بویژه کشت قراردادی گندم دوروم رتبه نخست در کشور از آنِ کرمانشاه است.

قاسمی، ظرفیت کرمانشاه در حوزه توسعه کشت زعفران را بی نظیر برشمرد و گفت: هم اکنون ۴۵۰ هکتار زعفران در کرمانشاه کشت می شود و زعفران تولیدی کرمانشاه از مرغوبیت ویژه ای برخوردار است.

سرمایه گذار بخش خصوصی گیاهان دارویی در کشور هم با استقبال از سرمایه گذاری در کرمانشاه گفت: این استان ظرفیت بسیار مناسبی در بخش توسعه گیاهان دارویی دارد و در این راستا تمایل داریم در بخش توسعه کشت گیاهان دارویی سرمایه گذاری کرده و به اقتصاد استان کمک نماییم.

وی اظهار داشت: در مراحل اولیه کار تصمیم داریم بر روی مقوله توسعه کشت زعفران در کرمانشاه و صنایع وابسته به آن سرمایه گذاری نماییم.

وی در ادامه حوزه های مورد علاقه برای سرمایه گذاری در کرمانشاه را شامل سه حوزه زعفران، گیاهان دارویی و فرش ایرانی برشمرد و گفت: مجموع سرمایه گذاری مدنظر شرکت برای سرمایه گذاری در کرمانشاه حدود ۱۵ میلیون یورو است که ۱۰ میلیون یورو آن در بخش گیاهان دارویی و زعفران و پنج میلیون یورو از آن نیز در بخش فرش ایرانی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا