اجتماعیدولت

دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور آماده است

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به طرح ابهاماتی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت : تمام تلاش ها برای تحقق این امر معطوف شده و دولت و بنیاد مسکن در این زمینه محکم پای کار ایستاده اند. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، دکتر سید «صولت مرتضوی» روز چهارشنبه در آیین افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در منطقه گرمدره استان البرز افزود:  امروز با تمام موانعی که ایجاد شده توفیقات جمهوری اسلامی به فضل الهی می رود تا بستر ساز حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) شود.

وی ادامه داد: دولت انقلابی سیزدهم در دهه پیشرفت و عدالت توفیق خدمت یافته و بر آن است تا آرمان های امام (ره)، انقلاب و منویات مقام معظم رهبری  برافراشته بماند و در مقام عمل و اجرا عملیاتی کند.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در ابتدای کار برنامه های متنوعی با نگاه عالمانه و کارشناسانه تنظیم و تحت عنوان سند تحول در دولت انقلابی در منظر مردم قرار خواهد گرفت.

مرتضوی بیان داشت: تاکید رییس جمهور در گام نخست بر۲ موضوع حفظ جان  و معیشت  مردم است؛ کرونا  تا پیش از این تاخت و تاز در کشور به راه انداخته بود اما با مدیریت مطلوب و توکل بر خدا،  امکانات مهیا و بستر  برای روند سیر نزولی کووید ۱۹ در کشور فراهم شده است .

وی اظهار داشت: برنامه دیگر دولت معیشت مردم است که در این حوزه چندین زیر برنامه  پیش بینی شده است که تحول در حوزه مسکن یکی از این برنامه ها می باشد.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت : دولت در این برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای مردم طراحی و پیش بینی کرده است که  برخی از صاحبنظران نسبت به این آمار ابهاماتی برایشان به وجود آمده بود.

وی با اشاره به  هدفگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در سال بیان داشت: این  تنها برنامه یکی از دستگاه های اجرایی کشور است .

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در کشور ما امکانات، نخبگان،دانشمند سرآمد و  کار بلد و  مدیر نخبه فراوان  وجود دارد ضمن آنکه مهمترین سرمایه ما داشتن روحیه جهادی جوانان این مرز و بوم است که هر کجا ورود داشتند فتوحات فراوانی به وجود آوردند.

مرتضوی با اشاره به خدمات ارزنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان حوادث مختلف کشور مانند زلزله ها اظهار داشت : اکنون این نهاد عملیات ساخت  ۶۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۵۰ هزار واحد مسکونی  روستایی آغاز کرده است و  کار همجنان ادامه داد.

وی تاکید کرد:  هم بنیاد مسکن و هم دولت ایستاده اند تا موضوع ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را عملیاتی شود؛  هر جا که بنیاد مسکن به ویژه در زمان حوادث حضور یافته موجب 

تسکین قلوب شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت : در بحث طرح های هادی و بهسازی روستاها بنیاد مسکن ید طولایی دارد.

سفر رییس جمهوری به البرز در آینده نزدیک

مرتضوی  با بیان اینکه  طی  هفته های گذشته جلساتی در خصوص  مصوبات سفر رییس جمهور به البرز برگزار شده است ، افزود:  به دلیل شیوع دوباره  کرونا سفرهای استانی هیات دولت  به تاخیر افتاد

اما رییس جمهور در آینده نزدیک به البرز سفر خواهند داشت.

وی اظهار داشت : در این سفر ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی و تجاری در مناطق شهری و روستایی استان البرز پیش بینی شده است.

شهر ۵۰ هزار نفری گرمدره در پنج کیلومتری شرق کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا