اقتصادیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: تسهيل سرمايه گذاري و حمايت از توليد بايد دغدغه مندي اصلي مديران باشد

استاندار كرمانشاه گفت: مديران بايد حمايت از توليد، رفع موانع و تسهيل سرمايه گذاري را به عنوان دغدغه اصلي براي رفع مشكلات استان و كاهش نرخ بيكاري در اولويت قرار دهند.

 

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد؛ «بهمن اميري مقدم» در نشست شوراي گفت و گو دولت و بخش خصوصي تصريح كرد: برگزاري جلسات و هم انديشي مستمر بايد سبب خروجي مطلوب در بهبود فرآيندها و تحقق مطالبات مردم و بخش خصوصي شود و گرنه صرفاً افزايش نشست ها به لحاظ كمي و بدون كارآمدي نبايد به هدف تبديل شود.

 

وي افزود: براي جذب سرمايه گذاري مسير و نقشه راه مشخصي را تعريف كرده ايم كه بر اساس اسناد بالادستي و مطالعات آمايش سرزميني زمينه حمايت و هدايت متقاضيان فراهم مي شود و حتماً مسير اخذ مجوزها را تسهيل و بر تسريع امور نيز تأكيد داريم.

 

اميري مقدم يادآور شد: حمایت و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری باید دغدغه همه مدیران استان باشد و اگر فردي به كرمانشاه و توسعه اين استان دلبستگي، عشق و علاقه نداشته باشد طبعاً در پيگيري مشكلات نيز اهتمام ندارد و بر اين اساس يكي از شاخصه هاي انتصاب مديران ميزان عزم و اهتمام جدي براي رفع مشكلات به ويژه در حوزه اشتغال و توليد در دستگاه هاي تخصصي است و اگر فردي اين دغدغه مندي را نداشته باشد قطعاً نمي تواند در استان مسوول باشد و هرگز شایسته قرار گرفتن در جایگاه مدیریت نيست.

مقام ارشد استان از برخي بي توجهي ها نسبت به پيگيري امور متقاضيان سرمايه گذاري انتقاد كرد و تأكيد داشت: اگر وضعیت بیکاری، کسب‌وکار جوانان و مشکلات معیشتی مردم استان برای مسئولی دردآور نباشد، او باید در انسانیت خود شک کند.

او همچنین پیگیری و اجرای مصوبات و دستورات استانداری را دیگر شاخص ارزیابی مدیران استان دانست و گفت: مصوباتی که در جلسات و نشست‌های استانداری به تصویب می‌رسد باید به‌سرعت و شایستگی توسط مدیران استان اجرایی شود و هر مدیر، مصوبه‌ای مربوط به خود را در دستگاه زیرمجموعه جاری سازد و بر اجرای مناسب آن نظارت کند.

امیری‌مقدم با بیان این‌که من آمار نمی‌خواهم بلکه عملکرد می‌خواهم، اظهار کرد: باید در هر دستگاه اجرایی استان یک اتاق یا فرد مشخص برای تسهیل در صدور مجوزهای کسب ‌وکار برای بخش خصوصی وجود داشته باشد تا متقاضیان در آن اداره سرگردان نشوند.

استاندار کرمانشاه در ادامه همچنین با بیان این‌که قطع کردن آب، گاز و برق واحدهای تولیدی در استان ممنوع است گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان نباید خدمات خود به تولیدکننده‌ها را قطع کنند و اگر در این زمینه نکاتی وجود دارد ابتدا باید به استانداری منتقل و در صورت تایید، اجرایی شود.

او همچنین بر ضرورت برخورد مناسب مدیران و دستگاه‌های اجرایی با مردم و سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم سرمایه‌ها به‌راحتی از استان خارج شوند بلکه باید تمام توان خود را برای جذب و شکوفائی آن‌ها را بکار بگیریم.

امیری‌مقدم با بیان این‌که عقب‌افتادگی و قوانین دست‌ و پاگیر در استان کرمانشاه زیاد است، بیان کرد: اتاق بازرگانی کرمانشاه هم باید برای جذب سرمایه‌های خارجی در استان تلاش و پیگیری مستمری داشته باشد و همچنین برنامه لازم برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور عراق برای استان کرمانشاه و بالعکس تدوین و اجرایی شود.

 

انتقاد استاندار از شيوه عملكرد كميسيون ماده 100 شهرداري

 

دستورکار اصلی جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بحث و بررسی درباره صنعت ساختمان و مصوبه جدید کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در شهر کرمانشاه بود كه به شدت فرآيندهاي كنوني مورد انتقاد استاندار قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که شیوه فعلی اداره‌ کردن شهر کرمانشاه قابل‌قبول نیست گفت: کدام منطق اجازه می‌دهد که با جریمه‌های دریافتی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر را اداره کرد؛ روند فعلی این کمیسیون یعنی تخلف و به‌هم‌ریختگی شهر و این‌که هرکسی هرچه دلش می‌خواهد انجام دهد.

او شیوه فعلی را غیر قابل قبول و بدون منطق توصیف و اظهار کرد: هدف ما اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکار در استان است درحالی‌که برخی مصوبات بدون فکر باعث کاهش و رکود آن می‌شوند.

امیری مقدم تاکید کرد که هدف ما باید کاهش هرچه بیشتر پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ و حتی تعطیلی آن باشد نه این‌که در این کمیسیون درآمدهایی را به دست بیاوریم که پرداخت‌کننده آن هم هرگز راضی نیست.

او عنوان کرد: شهرداری باید به‌دنبال ایجاد درآمدهای پایدار باشد که در این زمینه از معاون امور عمرانی استانداری می‌خواهم که کمیسیون ماده پنج را فعال کند و حتی اگر لازم است هفته‌ای ۲ بار جلسه این کمیسیون برگزار شود.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: معاون امور عمرانی استانداری کمیته‌ای را با حضور شورای شهر، شهرداری، فرمانداری کرمانشاه و انجمن صنعت ساختمان تشکیل دهد و موضوع افزایش جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را بررسی و اصلاح کند تا هم مانع از بروز تخلفات در این حوزه شویم و هم صنعت ساختمان را در استان فعال کنیم.

امیری مقدم همچنین با طرح این سوال که چرا نقشه تفضیلی شهر کرمانشاه پس‌از ۱۰ سال هنوز اصلاح‌نشده است؟ گفت: این نقشه باید هرچه سریع‌تر اصلاح و تصمیمات بعدی بر اساس آن گرفته شود.

او همچنین از شهرداری و شورای شهر کرمانشاه خواست که گروهی را برای بازنگری در قوانین قدیمی و ناکارآمد مشخص کنند و ایده‌ها و پیشنهادهای خود را برای اصلاح این قوانین به استانداری و وزارت کشور ارائه کند

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا