سلامتکرمانشاه

اگر کسی در خانواده‌ای بیماری داشت جز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۲۰۰ نفر برای دریافت بیمه سلامت رایگان از سوی نهاد‌های حمایتی به اداره کل بیمه سلامت استان معرفی شدند. 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، دکتر امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در جهت حمایت از اقشار آسیب دیده و نیازمند در مواقعی که دچار مشکلات هستند به یاری آن‌ها می‌شتابد.

وی افزود: در این راستا براساس تفاهم نامه‌ای که با بیمه کشور انجام شده، تصمیم بر این شد که در ۲ هزار و ۲٠ محله کم برخوردار در سطح کشور که فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند را سازمان بیمه سلامت با همکاری نهاد‌های حمایتی مانند سازمان بهزیستی، استانداری ها، کمیته امداد امام، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی اقدام به شناسایی کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در گام اول کمیته‌های شهرستانی این موضوع به ریاست معاون فرمانداران تشکیل شد و در استان هم کمیته استانی آن تشکیل و تقسیم کار صورت گرفت و تا کنون یک هزار و ۲٠٠ نفر از سوی نهاد‌های حمایتی به اداره کل بیمه سلامت استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که در این طرح شناسایی می‌شوند، بدون پرداخت هیچ گونه حق بیمه‌ای دفترچه بیمه سلامت رایگان صادر می‌شود.

قادری تشریح کرد: دفترچه بیمه سلامتی که برای این افراد صادر می‌شود، علاوه بر ارائه‌ی خدمات درمانی و بیمه‌ای برای آن ها، پزشک خانواده هم تعیین میکنیم.

وی درخصوص بحث پزشک خانواده بیان کرد: پزشک خانواده در این مناطق پزشکی است که مطبش در نزدیک محل زندگی افراد محل کم برخوردار قرار گرفته باشد که بتوانند در مواقع بیماری به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و تنها با پرداخت ۶ هزار تومان ویزیت در بخش خصوصی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که پزشک خانواده تشخیص دهد که این افراد نیاز به درمان‌های تخصصی و یا باید در بیمارستان‌ها بستری شوند، از طریق پزشک خانواده مسیری تعریف شده که آن‌ها را به این مراکز ارجاع می‌دهند و در مراکز درمانی ۹٠ درصد هزینه‌های افراد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند و اگر تحت حمایت کمیته حضرت امام هم باشند ۱٠٠ درصد هزینه‌های آن‌ها را رایگان است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح اجرای فرمان رهبری که فرمودند؛ ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده‌ای بیماری داشت جز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد، و این طرح خوشبختانه در استان در حال اجرا است و ما در محلات کم برخوردار با کمک نهاد‌ها اقدام به شناسایی افراد کم بضاعت، بیماران صعب العلاج و خاص و افرادی کا دچار بیماری‌هایی هستند که نیاز به حمایت فوری درمانی دارند، کردیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا